• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omröstning - Svalhet....

Vilken är svalast....DRSD alt BP FF


  • Totala väljare
    102
  • Enkät stängd .

JoberMan

Politruk
2-Faktor
BP:n är inte harmonisk någonstans. Skala bort exklusiviteten och myten, så är det rätt och slätt en ganska ful klocka. DRSD är en Rolexsub med två rader röd text. Skala bort exklusiviteten och myten så är det en djävligt snygg klocka med två rader röd text. En svensk femteklassare löser det här problemet, dåliga PISA-resultat eller ej :)

Edit:Vafan David, sluta sno mina lines :)
 

ErikGBG

Audemars
max-1-tribute-to-fifty-fathoms-watch-blancpain.jpg

Runkobjekt
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Hade det gällt första modellen FF från 1953 hade jag röstat för den. Men jag ser att detta är en 1000 feet Auqualung, kan inte mycket om märket , men jag antar att det är en senare.

Då både Rolexen och BP:n är en i raden så får den dubbelröda min röst.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
BP alla dar i veckan! Den är riktigt jävla cool och en ikon!
Om omröstningen slutar med att Rollen vinner så slutar jag fan hänga på KS! Och det är inget hot utan ett löfte!:)


J

Vinner BP så borde du sluta hänga här. Den är ful, fånpretto och löjligt prissatt! De fånarna som hyllar gör det för att känna sig förmer.. BP är en jävligt ful och felprisad dinka. De son hyllar visar verkligen att de är helt okunniga.

Ha en trevlig lördag.
 

Whedda

Rolex
Detta är en tråd som ofta ställer till det mer än underlättar. Du vet ju innerst inne vilken du gillar bäst och den skall du ju köpa.

Alla negativa kommentarer om respektive modell från oss kommer bara snurra till det och dämpa glädjen vid ett köp.

Med det sagt har jag ingen kärlek till BP men Double Red är fantastisk! ;)


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Detta är en tråd som ofta ställer till det mer än underlättar. Du vet ju innerst inne vilken du gillar bäst och den skall du ju köpa.

Alla negativa kommentarer om respektive modell från oss kommer bara snurra till det och dämpa glädjen vid ett köp.

Med det sagt har jag ingen kärlek till BP men Double Red är fantastisk! ;)


Skickas från min iPhone via Tapatalk


Har redan bestämt mig, men är även svag för DRSD. Att folk tycker den är osnygg är Ok, det är ju min åsikt som slutligen avgör. Vet inte om Spence fånar sig eller verkligen målar ut sin okunskap med bred roller.....men säg en vintageklocka som inte är överprisad?? Sen att gamla BP stuckit i pris senaste åren är väl inget nytt.....det behöver inte finnas en krona tryckt på tavlan för att det ska finnas en marknad.....
 

Whedda

Rolex
Har redan bestämt mig, men är även svag för DRSD. Att folk tycker den är osnygg är Ok, det är ju min åsikt som slutligen avgör. Vet inte om Spence fånar sig eller verkligen målar ut sin okunskap med bred roller.....men säg en vintageklocka som inte är överprisad?? Sen att gamla BP stuckit i pris senaste åren är väl inget nytt.....det behöver inte finnas en krona tryckt på tavlan för att det ska finnas en marknad.....

Jag tycker du ska köra på den då du gillar den. Sen är det omöjligt att motivera de i vissa fall absurda summor vintage betingar med rationella motiveringar. En miljon dollar för en gammal kronograf för att Oyster och Cosmograph står i fel ordning lixom? Som dessutom knappt gick att sälja när det begav sig.

Samtidigt är det ju bara att köra om det är något man gillar och har råd med.



Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Thorn

Friends of KS
Det är väl det som är kul med samlande -att alla regler om vad som egentligen är vettigt sätts totalt ur spel.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Har redan bestämt mig, men är även svag för DRSD. Att folk tycker den är osnygg är Ok, det är ju min åsikt som slutligen avgör. Vet inte om Spence fånar sig eller verkligen målar ut sin okunskap med bred roller.....men säg en vintageklocka som inte är överprisad?? Sen att gamla BP stuckit i pris senaste åren är väl inget nytt.....det behöver inte finnas en krona tryckt på tavlan för att det ska finnas en marknad.....

Visar jag min okunskap genom att belysa BP:s simpla verk? Trodde det var tvärtom då jag inte tjafsade om ytan eller primadonna attityden..
 

Guillbert

Audemars
2-Faktor
Jag röstar på DRSD då jag tycker den är riktigt snygg.

Jag tycker som några andra att vridningen på BPn känns för stor.
 

JesperO

Rolex
BP alla dar i veckan - den andra är ju bara en vanlig sub med lite mer röd färg än vanligt.. hur kul är det egentligen...
fast spontant känns det som du skall jaga upp något annat - tycker ofta du lyckas hitta objekt som efter du köpt sedan sticker iväg... så klura en stund och hitta nästa överprisade vintagedinka - köp inte de som redan är överhypade.
 
Topp