• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OQ på strap...?

Wi

NLA
2-Faktor
Ser riktigt fint ut. Jag gjorde en liknande grej lite snabbt till min kantiga Omega Genevé..Postar en bild när jag kommer hem =)
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
La det lite på is (tentaveckor) men ska ge det ett ärligt försök snart igen. Osäker på vilken färg som lämpar sig bäst dock.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Ja som ni ser blir det inte speciellt snyggt om man använder ett band som har stoppning..gummi tror jag blir snyggt till OQ.
nWAZZMb.jpg
 

Optimisten

Cartier
....gummi tror jag blir snyggt till OQ.

Gummi kan vara lurigt och börja spricka om man skär i det. Hirsch Pure gjorde det vet jag, men jag tror de uppdaterat dem sedan dess så jag vet inte om det gäller den nya "versionen".

Ett alternativ är att antingen göra/fräsa fram / slakta armband för att få första länkbiten på varje sida, som man sedan konverterar till en bandstiftshållare.

Som vissa äldre IWC ingenieur

2447926.jpg


www.chrono24.com/en/iwc/ingenieur--id2447926.htm


Finns det någon som har en CNC-fräs och kan använda den för att göra "sånthär"?
 
Topp