• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Oris Divers somrigt orange

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Sommaren är på ingång (trots att det inte känns så just nu) och då MÅSTE man ha en orange klocka. Eller i alla fall en klocka på ett orange gummi!
Då jag inte vill beröva dig den möjligheten så säljer jag nu pass around Orisen som köptes av Uret. Full set i mycket gott skick utan några större repor men självklart med lite desk dive repor på viklåset. Fortfarande under garanti, återkommer med mer specifik info om det ikväll då jag har samtliga dokument framför mig. Vänligen se bilderna för att skapa dig en uppfattning om klockans yttre skick. Ingen retur då klockan som sagt fortfarande är under garanti men byte kan vara av intresse.Klockan finns i Stockholm.

Priset sätter jag till 8500kr och bytesvärdet till detsamma.

Specifikationer skamlöst stulna från webben:

ORIS

Modell: 01 733 7653 4158-07 4 26 32EB
Serie: Divers
Typ: Herrklocka
Diameter: Ø 43 mm
Boett: Stål keramik
Armband: Gummi
Urtavla: Grå , självlysande visare
Spänne: Viklås i stål
Glas: Repskyddat safirglas
Bezel (ring): Vridbar motsols

Urverkstyp: Automatiskt, självuppdragande
Sekundvisare: Svepande
Urverk: Oris 733 med 26 juveler, 28800 vph
Gångreserv: 38 timmar
Datumangivelse: Datum
Vattenskydd: 30 ATM med skruvad krona

full set.JPG


på armen.JPG


viklås.JPG


förvaring.JPG


på armen 2.JPG
 
Topp