• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

Hallis

Panerai
2-Faktor
Jag testade 40 mm när jag köpte min 43 mm i höstas. Den mindre varianten upplevde jag som hög och topptung i jämförelse med den större.
Precis som du upplever jag att den bärs något mindre än sina 43 mm.

Den obligatoriska bilden:
b15d242b4b8150b584d1f2eab37fd350.jpg

Tack för svar! Riktigt läcker dinka du har, blir riktigt sugen.. Kommer säkert att gå till AD och klämma ett par till gånger. Blir dock på länk.. Kanske köper till gummit om jag får feel!
 

Onlywinston

Breitling
Tack för svar! Riktigt läcker dinka du har, blir riktigt sugen.. Kommer säkert att gå till AD och klämma ett par till gånger. Blir dock på länk.. Kanske köper till gummit om jag får feel!
Tack, jag tycker också att den gröna är riktigt läcker, mycket bättre i verkligheten än på produktbilderna.
Jag fick gummit på köpet. Rekommenderar att ha båda, det är trevligt att kunna variera sig lite. [emoji4]
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Tack, jag tycker också att den gröna är riktigt läcker, mycket bättre i verkligheten än på produktbilderna.
Jag fick gummit på köpet. Rekommenderar att ha båda, det är trevligt att kunna variera sig lite. [emoji4]


Ja den färgen är riktigt kaxig, har inte bestämt mig men lutar nog åt den blåa för min del! Jag tänker på samma sätt, kan nog förhandla till mig gummit.. Så då blir det fördelaktigt att stötta lokala ADn vilket jag tycker är roligt!
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Det lät väldigt billigt. Skulle gissa på lite drygt 3K. En länk kostar drygt 4K. Gummit går dock få tag i Tyskland för runt 2K.
Magnussons i Gbg pratade om ca 2000-2500kr förra året när jag ned dem höfta fram ett pris över tel (pallade inte vänta på säljarens förvirrade letande i kataloger)
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Magnussons i Gbg pratade om ca 2000-2500kr förra året när jag ned dem höfta fram ett pris över tel (pallade inte vänta på säljarens förvirrade letande i kataloger)

Ja så kan det ju vara. Tror jag fick lite olika prisuppgifter på en stållänk till en Aquis men högsta var 5k och lägsta 4k. Jag beställde från Olfert&co för ca 3k. Kolla tidigare i tråden. Tror gummit fanns hos dom för typ 2k.

Men nu är det ju sommar och då bytte jag till gummit och gjorde en ordentlig rengöring. :)
20150531_161705.jpg
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Oris står högt i kurs hos mig. Är inne på min 3:e dykare och det lär garanterat bli fler. Min är köpt på gummi men beställde och fick hem en stållänk igår. Skönt att variera och känns mer sommar med gummit.

Nya gummit f.ö känns som ett steg upp i kvalitet med det nya viklåset och ett plus är ju att man slipper klippa.

Oerhört mkt klocka för pengen det får man verkligen med Oris.
20150310_111109(0).jpg

Vad fick du ge för länken? Sugen på att skaffa en till min också.

Edit: läste vidare i tråden och fann svaret på min fråga. :)
 

watchwelder

Friends of KS
What to do, så snygg på gummit o även länken.....fast nu är det länkens tur att få lite kärlek igen eftar att gummit hängt några veckor!
 

Bilagor

  • IMG_3105.JPG
    IMG_3105.JPG
    101 KB · Visningar: 145
  • FullSizeRender.jpg
    FullSizeRender.jpg
    101 KB · Visningar: 137

Dixie

Audemars
2-Faktor
Nej detta är ett annat ex. Såg den på kaplans och gillade storleken så jag blev tvungen att prova. :)
Vad tycker du om storleken nu då? Jag tycker den är sjukt mycket coolare än den nya -65 som kom från Oris nu senast. Snacka om att den på Kaplans åkte iväg som en prisraket maa nysläppet. Blev ganska dyr för att vara Oris.
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Vad tycker du om storleken nu då? Jag tycker den är sjukt mycket coolare än den nya -65 som kom från Oris nu senast. Snacka om att den på Kaplans åkte iväg som en prisraket maa nysläppet. Blev ganska dyr för att vara Oris.
Tycker storleken, 38mm är kanon. Ganska tjock och trevlig med rasslig orginal länk.
Den på kaplans blev dyr men allmänt känns det ändå som man får mycke för pengarna.
Gillar att den känns egen i både form och utseende :)
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Tycker storleken, 38mm är kanon. Ganska tjock och trevlig med rasslig orginal länk.
Den på kaplans blev dyr men allmänt känns det ändå som man får mycke för pengarna.
Gillar att den känns egen i både form och utseende :)
Ja ffa får man precis som du säger, egen form och utseende. Kul att se en på forumet.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Testade en 43mm aquis på klockmaster igår, tycker den satt bra. De hade inga 40 mm inne så det var svårt att jämföra irl, men tyckte iaf 43an satt bra. Är så himla sugen på Aquisen med grön bezel...
 

notnA

Omega
Testade en 43mm aquis på klockmaster igår, tycker den satt bra. De hade inga 40 mm inne så det var svårt att jämföra irl, men tyckte iaf 43an satt bra. Är så himla sugen på Aquisen med grön bezel...

Bara kör! Stod mellan grön och blå när jag köpte. Blev en blå för min del. Den gröna har fördelen att finns med small seconds.
Oris känns som väldigt mycket kvalitet för pengarna.

6a43956a737008ab2a3805c309a9fa38.jpg

c87fb6ca9883825355ac0aadb6fdb7fe.jpg
 
Topp