• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT Byxor - vilka är era favoriter?

Indeed I have.
Nej men jag vet inte vad jag gör. Fyra byxor har gått åt på Golfbanan. Kombinationen med lite tightare byxor (inte korvskinn men inte lösa) och välhängd som man är (I wish.. :angel:) gör det inte bättre. Eller så får jag helt enkelt sluta kolla puttlinjen för jag spelar så jävla dåligt ändå..
Haha! Om inte annat måste det ju vara ett skäl till att få putten av dina medspelare för att du inte kan kolla puttlinjen...
 

Edin

Panerai
Sant. Men tror det är svårt att ha det som motivering på femmeters puttern. Jag sänker den ju "alltid" annars... :cigar:
 

Yo-han

Troll probationary
Den rationella mannens byxval för sommaren
19547950464_52513dd44a_h.jpg
 

WBergdahl

Panerai
1. Kör Nudie genomgående! Sköna, snygga, inte allt för dyra och skönt att dom lagar byxorna gratis.

2. Körde mycket Morris förut, men gick över till Bouvy och Jaggy.

3. Linnebyxor, alla jag äger är från Hackett
 

Veratio

Cartier
Använder jeans 96 procent av tiden.

Billiga Levis 511 i olika washes. 514 i ett par varianter.

Testat många olika sorter i alla prisklasser.

Äger inga finbyxor och än mindre kavajer eller liknande, även om det är snyggt på vissa (på långt ifrån alla dock!!!).
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Jeans: Dsquared2, Dondup och J. Lindeberg
Chinos: Mason's, funderar på att testa Incotex nästa gång
Udda byxa: Använder ej, inte särskilt populärt i min ålder (17)
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Kör mycket jeans. Oftast från G-Star då butiken där jag handlar har förstått min smak totalt och alltid har rätt kläder till mig.
Har annars lite problem med att hitta bra kläder då jag är "konstigt" byggd. 48 nere och 54 uppe! Dumt att lyfta massa skrot. :)
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Måste köpa stretchjeans för att jag som flera här tränar en del knäböj vilket gör att man får stor bakdel o lår.

Svårt att hitta något bra.
 
C

China

Guest
Ett par s.k. "cargo pants" tillverkade i svedala för den irakiska armen. Blixtlåset har gett upp efter 25 år, men vem bryr sig?:)
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Jeans är uteslutande Nudie för min del. Antingen Grim tim eller Thin finn.
Har säkert ett tiotal par av dessa modeller med olika tvättar som jag varvar.
 

chff

Cartier
Letar efter nya chinos, har tidigare haft Morris och en del Dockers. Många verkar gilla Incotex här, någon som vet var jag hittar dessa i Malmö?
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Jeansväg bär jag uteslutande LVC. 501 och 505.

Kostymbyxor måttar jag via Munro. Ger bäst resultat och alltid kul att själv få välja tyg.

Chinos har jag prövat runt i en 4-års period utan att ha blivit nöjd. Testat ALLT och inte blivit nöjd förrän nu i våras. Svaret är: GROSSMANN. Tro det eller ej, men gillar man högre midja är grossmann lösningen.
 
Senast ändrad:

chff

Cartier
Letar efter nya chinos, har tidigare haft Morris och en del Dockers. Många verkar gilla Incotex här, någon som vet var jag hittar dessa i Malmö?
Citerar mig själv.
Hittade var man säljer Incotex i Malmö, det gör man på Eriks på Limhamn. Valet föll dock på Lardini som också fanns där, får dom på fredag efter dom har blivit upplagda ett par centimeter. Kändes väldigt sköna den korta stunden jag hade mig på dom.
 

Sjobedan

Rolex
Dondup är favoriten. Men efter att 1000rooms slutade att sälja dem på Emporia så hittar jag inte jeansen längre. Någon som vet var man kan köpa dem i Malmö?
 
Topp