• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Driver någon eget företag/UF-företag?

Galaxy

Rolex
Tjenare!

Ursäktar på förhand för att detta inte är en klocktråd, men skulle uppskatta om de som driver företag/UF-företag kunde ta en minut för att svara på följande enkät: https://docs.google.com/forms/d/1qnDrceJjDrNkixk1mdjG66MJRefRRjhR4gXqJjLp04c/viewform

Jag är själv i uppstarten av ett UF-företag, och använder marknadsundersökningen för att se vilken efterfrågan och dylikt det finns på marknaden efter webbsidor. Svaren kommer endast sammanställas i min affärsplan, och alla som svarar är anonyma.Om du vill får du för intressets skull skriva vilken bransch du bedriver företag inom, i tråden. Detta är dock inte på något sätt obligatoriskt, utan bara som en kul grej.

Som ursäkt för avsaknaden av klockrelaterade termer i inlägget skickar jag med denna skönhet:
patek-philippe-5167R_001_MED.jpg

Tack på förhand!
Mvh Galaxxy
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Drev UF 2009-2010, sista året i gymnasiet.

Sålde designade anteckningsblock gjorda på återvunna bananblad och papper, gick rätt bra. Tvåa på SM i vår kategori.
Har även varit rådgivare till andra UF-företag, du kan Pm:a om det är något du funderar på! :)
 

Galaxy

Rolex
Drev UF 2009-2010, sista året i gymnasiet.

Sålde designade anteckningsblock gjorda på återvunna bananblad och papper, gick rätt bra. Tvåa på SM i vår kategori.
Har även varit rådgivare till andra UF-företag, du kan Pm:a om det är något du funderar på! :)

Nice, vilken kategori tävlade ni i?
Härligt, det gör jag om det är något jag undrar över, tackar! :D
 

Galaxy

Rolex
Har vi inga fler företagare på forumet? Går även bra att svara om du drivit företag (tänk er då att ert företag fortfarande skulle vara aktivt).

Mvh
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Jag drev UF företag förra året, så jag är nog inte helt diskvalificerad!
Jag jobbade på egen hand, och sålde hörlurar importerade från USA. Jag har fortfarande några kvar om du är intresserad, givetvis får du KS rabatt;)

UF kan antingen vara toppen eller botten, mycket beroende på hur skolan lägger upp kursen. För min del, var det dock ganska tråkigt.

Men jag gjorde vinst, och blev nominerad till bästa säljare regionalt, *visar lite med fingrarna* så nära att få åka till Hufudstaden.

Som JakobZ också skrev, behöver du hjälp på något vis är det bara att hojta till så försöker jag hjälpa till efter bästa förmåga!

Stort lycka till!
 

Galaxy

Rolex
Jag kör en skamlig bump på en ca 1 år gammal tråd, men nytt UF-år hägrar och jag länkar därför till en ny marknadsundersökning för dig som studerar/har studerat på universitet... Kan passa på att meddela att förra årets UF-företagande gick relativt bra. Vi kvalificerade oss till SM, men det gick tyvärr inte längre än så :meh:

https://docs.google.com/forms/d/1tYZpPOqC9dZNXLSle9kLk9pbxYZcpzSnQxDJeBiudvE/viewform?c=0&w=1

Och en favorit i repris på nuvarande drömdinkan som kompensation...
rolex-116515LN-Ivory_enl.jpg
 
  • Like
Reactions: ZQT
Topp