Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OT Falling Down Blocket Style

Diskussion i 'Diskussion' startad av Eric Jajjamensan P, 25 januari 2015.

1. Eric Jajjamensan P
    Trådstartare

Eric Jajjamensan P Sektledare

Från:
    Spexeryd
    En liten stund efter mitt svar så har pulsen gått ner och jag kan börja skratta åt mig själv. Vanligtvis brukar jag bara köra sådana här bluffar till Spam-mappen utan att ödsla vidare tid. Men just nu är det lite för mycket dåliga bluffare i farten...
    Tänkte det kunde bli en kul tråd. Damma genast av den där mailkonversationen då alla hjulen släppte.;

No1;
    Bra att det går att översätta med Google, eller hur!
    Hmmm, låt mig gissa. Du har en kusin i Utlandet som ska ha klockan. Betalar ska du via någon utländsk bank och bekräftelse på det kommer i något häckigt mail från dig.
    Ditt pris är 10 000kr. Skicket hade du vetat om om du kunnat läsa på svenska. Men översätt gärna detta: Sug min kuk!

Ha en bra dag

Eric

25 jan 2015 kl. 14:44 skrev Sandra via Blocket <annonssvar@blocket.se>:

Jag har intresse av att köpa din produkt
    Hur mycket är det sista priset?
    Vad är den nuvarande skick?
    Svara (sandralovesgloeckner@gmail.com) Sandra

Säkerhetsinformation från Blocket:

Meddelandet skickades den 25/1 2015 klockan 14:25 via webb-formuläret i din annons
    http://www.blocket.se/vi/58425088.htm på Blocket.
    Blocket kan därför inte kontrollera om e-postadressen sandralovesgloeckner@gmail.com är korrekt angiven.

Om meddelandet verkar konstigt eller oseriöst – svara inte, utan att läsa våra säkerhetstips först på http://www.blocket.se/kundsakerhet.htm
    Avsändaren kan inte se din e-postadress förrän du svarar på detta mejl.

Meddelandet skickades från ip-adressen 162.244.81.178

Cryssarn, RicVin, Savagear114 och 9 andra gillar detta.
  2. mruhr

mruhr Borgare

Från:
    Storstan

tappat greppet? ;-)

3. David Eriksson

David Eriksson Biskop

Från:
    Stockholm
    Haha! :hilarious: Bra nivå.

4. hedbrg

hedbrg Borgare

Har han någonsin haft ett grepp? :D

5. Calfen

Calfen Borgare

Från:
    Högalid
    Haha! Dumma frågor får dumma svar :p

6. JLC

JLC Stadsbo

Från:
    Sollentuna
    Jag har fått liknande mail, samma stil samma "Sandra" men annan mailadress.
    Faktum är att man faktiskt underlättar för dem om man ber dem dra åt helvete direkt, då vet de direkt att de kan släppa kroken, läs gärna en bra bok i ämnet (Levitt, Dubner, Think like a freak, kapitel 7, uppföljaren till Freakonomics2) som bl a handlar om varför de i Nigeribrev fortfarande säger att de är från Nigeria (Svar: för att direkt kunna sålla ut de som är dumma nog att falla för det och värt gå vidare med... de är liksom smarta i att vara dumma...)

JayLar, Tripeiro. och Matts gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield