• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT - ge mig tips på en psykologisk skräckfilm...

calzone

Vacheron
Den är najs men då jag samlat på skräckfilm sedan 87 så är jag härdad, innan jag skänkte bort VHS samlingen förra året så var jag uppe i över 4000 filmer. Jag hade tom last house on a dead end street. Totalförbuden förutom i Venezuela och ett land till (köpt i Ciudad Bolivar 1993 i NTSC). :)

Hoppas nu inte VHS blir värdefullt i framtiden då lär du gråta blod :p, Coolt med 4000 VHS filmer iaf :D
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Mulholland Drive, obehaget kom krypande. Jag förstod inte riktigt varför, det var skumt...en skum film. Fast ingen riktig skräckis...men nästan...för mig...huh
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Trodde jag var sjukligt besatt av skräckisar, men du vinner stort! :D
På ämnet, den läbbigaste film jag sett är spanska Rec. Går kanske inte under psykologisk, men nog fan sätter den psyket ur balans. Annars ligger asiatiska Shutter och the Eye högt på skrämselskalan.
Miljö och stämning är galet viktigt när man ser skräckisar. Det ska va bäckmörkt och hög volym. Helst ska man va själv!
Håller med. Den filmen såg till att en liten del av mig dog. Rec då.
Fyfan för totalmörker och varelser...
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
blair witch
Sen skrämmer tjejen mig alltid anf en film som heter E rose eller nåt
verkar va läskig.

Annars är white noise bra.
 
V

Viggen

Guest
Jurkyrkogården, som den heter på svenska såg jag på bio. Den och Exorsisten, de två filmerna skrämmer vettet ur mig. :)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Nytt och nytt, hänger inte med riktigt men Barnhemmet är nåt du måste se om du inte sett den. Kommer att få DIG att krypa upp i din älskades/polares famn för att gråta lite och kanske kanske även kissa på dig.


Sent from my iPhone using Tapatalk
+1 Barnhemmet är riktigt bra
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Spencer66 utav 4000 VHS, hur stor andel var XXX filmer ? :woot:
Men Big kredd liksom, jag som gått runt och trott du stekt dig igenom hela 80-talet. Någonsin kört det enda rätta formatet ? Laserdisc?!
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Spec har du sätt den? Jag såg den helt själv en lördag och det slutade med att jag blev ap-full för att jag inte vågade sova:pirate:

Jepp det var en läskig film, och oväntad handling etc. Insidious alltså.

Jag tyckte även "the woman in black" med "Harry potter" var creepy, rekommenderas.
 
Topp