• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

[OT] Guldgossar, vad är ett rimligt guldpris?

frere

Audemars
2-Faktor
Har en låda med krimskrams som aldrig kommer att användas och kan lika gärna avyttra det och tjacka en klocka istället.

Med tanke det sista halvårets guldfeber på forumet gissar jag att en eller annan har något att säga om guldpriset. Hur skulle ni kränga ert gamla smyckesguld, och vilket pris/gram skulle ni acceptera? Priserna på nätet varierar ohyggligt och det känns som en lukrativ bransch för skojare dessutom.
 

Målarn

The Steak
Jag har gjort en hel del affärer med FS Guld på Odengatan 37 (Stockholm), just nu betalar dem 182kr grammet för 18k och 258kr för 24k, pengarna på kontot nästa dag :)
Priset för guld har ju sjunkit en hel del sen förra året, 18k låg väl runt 240-260kr grammet...

Jag skulle skippa blocket/tradera, du kommer enbart få Vad är sista priset kompisar + helt sjuka prutningar :)
 

frere

Audemars
2-Faktor
Tänkte nog att du skulle ha erfarenhet av sånt här! :)

Någon erfarenhet av guldbrev.nu eller liknande tjänster? Fysisk butik känns sympatiskt men det skiljer ju rätt mycket per gram...
 

JohanS

Omega
Jag kan rekommendera dig www.GuldAdam.se Det är utan tvekan den största uppköparen i Skandinavien och ger dig bäst priser. Finns en butik i Upplands Väsby alternativt om du skickar in det. Skickar du in det får du bäst betalt.

Har du mycket guld så får du just nu riktigt bra priser också via deras hemsida.

Jag är partiskt i frågan men kan gå i god för att du blir nöjd :)
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Om du enbart vill sälja i en fysisk butik så surfar du runt och jämför priserna, sen är det bara att bestämma sig för om det högst erbjudna priset är värt att sälja för och det kan bara du själv svara på. Jag vette fan om jag hade skickat guld i ett brev...
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Jag köper gärna ett halsband/armband av dig för några kronor mer om du har något ok :)
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Tycker fsguld verkar seriösa. Har en del som ska säljas, men nu har priset gått ner så jäkligt så jag sitter nog lugnt i båten ett tag till.
 

TKVF

Panerai
Du får ett bättre värde per gram om du exempelvis köper något för guldet i en butik. Svårt att förklara bra, men gå ex till Jarl Sandin (som även har klockor) och snacka med dom. Då kan du ju köpa något ur deras sortiment, så länge det är över inköpspris så gör dom ju en vinstaffär, och du sparar pengar på det sättet istället för att få ut dom i kontanter som sedan skall omsättas till en ny klocka :)
 
Topp