Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OT. Vad gör människan till samlare?

Diskussion i 'Diskussion' startad av BluesmanV8, 18 december 2012.

1. BluesmanV8
    Trådstartare

BluesmanV8 Biskop

Jag tror att det handlar om nedärvda beteenden, kanske sitter det rent av i generna.
    Om vi går långt tillbaka så var människan tvungen att jaga och samla för att överleva.
    Tror en del av detta behov finns kvar i oss och visar sig genom vårt samlande.
    Sökandet efter prylen kan kanske ses som jakten.

Vad tror du?

2. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Samlare/jägare går väl igen även i klockhobbyn, en del samlar på sig kopiösa mängder med klockor och flippar aldrig (samlare, samlingen är grejen) och andra kör på som om det inte fanns någon morgondag och lägger ner byte efter byte (jägare, jakten är grejen).

Personligen gillar jag nog jagandet bäst...gillar att prova många olika klockor och jagar hela tiden. Det är dock bara enstaka klockor som stannar i samlingen...

3. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Jaga/samla föda är en instinkt, jaga/samla prylar är distraktion och/eller tidsfördriv!

4. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Frågar du min fru, så säger hon att det en kombination av galenskap och nåt "jävla underliggande sjukt behov" av att alltid ha nya leksaker.

Jag tror hon är ganska nära sanningen. :D

5. Rico

Rico Stadsbo

Kicksökande missbruk!

Sent from my iPhone 5 using Tapatalk

Mårtenssons ur Brookfield