• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Var är mitt DHL-paket?

max

Dancing Queen
Ligger väl hos något ombud, men som sagt så är det ju bara att lyfta på luren och fråga dem. Tar 10-15min och du får ett korrekt svar istället för vaga gissningar härifrån :)
 

Isodor

Audemars
Dock så är de rätt jobbigt med leveranser.

Vanliga människor arbetar ju ofta typ 07-17.00 eller dylikt, och deras leveranser är alltid mellan detta spann.

Man skriver som tillägg i beställningen att man arbetar men om du ringer 30 minuter före kan jag nog ta emot paketet hemma.

Sen ringer de alltid vid dörren..
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vi får aldrig glömma att de stora paket- och brevföretagen inklusive Posten har mycket annat att tänka på än att dela ut brev och paket.

Vi får inte heller glömma att det enda Posten garanterar till 100% i sina Allmänna villkor är att de kanske inte kommer kunna utföra tjänsten du har betalat för....

Inget ont om de stora speditionsföretagen, men de är helt värdelösa på att utföra den tjänst man köper. :p
 

Isodor

Audemars
Man kan ju få paketen levererade till jobbet.
Bra sätt för att slippa konfrontationer hemma dessutom. :)

Ja, väldigt smart, gjort det några gånger.

När han kom idag med paketet så öppnade min sambo och tog emot och direkt kom ett SMS efter där hon undra vad fan jag köpt...

Man får skit för ett par joggingskor alltså. Det är fan inte lätt att vara man!
 

naggge

Panerai
DHL är nog sämst av de olika speditörerna.
Skulle få en cykel levererad hem och hade ingen aning om vilken dag de behagade att dyka upp trots att de har min mail och mitt mobilnummer.
Får samtal om att de står utanför dörren och undrar var jag är. Självklart är jag på jobbet då klockan var 12:30.
Ingen mer info, ingen lapp hemma i brevlådan eller liknande. Killen i telefon sa bara att de försöker en annan dag.

Ringer dagen efter upp DHL och försöker få reda på när de tänker försöka leverera till mig nästa gång.
Får då till svar att de väntar på att jag ska ringa och boka en ny tid. Sjukt bra att de informerar om att jag måste ringa dem och inte tvärt om.
Deras leveranstider är för övrigt 11-13 på vardagar.
När de väl kom på avtalad dag så kom de kl 14 istället för mellan 11 och 13 som var avtalat (och den enda tiden de kunde leverera).

En förlängning av historian är att cykeln var skadad (dock inte DHL:s fel) och nu ska skickas tillbaka med DHL och en ny cykel ska levereras av DHL. Har alltså två lika jobbiga tillfällen till som jag måste ta mig igenom.
 

carlanton

Audemars
Tog hela dagen att få tag på dem. Paketet ligger mycket riktigt i Västberga och väntar på mig. Man kan tycka att de kunde ha slagit en signal eller i alla fall lämnat en lapp, men nä.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tog hela dagen att få tag på dem. Paketet ligger mycket riktigt i Västberga och väntar på mig. Man kan tycka att de kunde ha slagit en signal eller i alla fall lämnat en lapp, men nä.

Jag ska också dit och hämta paket. De är sjukt kassa på att informera. De påstår att de var hemma hos mig idag, vilket jag också var. Nån av oss hittar på... :)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Jag ska också dit och hämta paket. De är sjukt kassa på att informera. De påstår att de var hemma hos mig idag, vilket jag också var. Nån av oss hittar på... :)
Ibland står de stolpskotten och rycker i porten hemms hos mig och kommer inte in. Trots att jag sett till att mitt mobilnummer står på paktet så ringer de ej... Nä, då kör de därifrån och säger att de varit hos mig utan att lyckas leverera. MEN RING NUMRET DÅ FÖR FAN :mad:
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Jag ska också dit och hämta paket. De är sjukt kassa på att informera. De påstår att de var hemma hos mig idag, vilket jag också var. Nån av oss hittar på... :)
Låter som Posten, dom har satt i system att chansa på att man inte är hemma. Följer paketet på nätet hemma och vips så har man en uppdatering om att dom varit "hemma och provat leverera men kunden inte hemma, lämnat meddelande".

I h-vete hellerhar varit hemma hela dagen, ingen portkod så det är bara att klampa in och ringa på dörren. Och något jefla meddelande hittar man aldrig heller. Blir till att bege sig till Ica och hämta det själv. Satans bedragare! Detta har hänt mer än fem ggr detta år. Det tråkiga är att säljaren har betalat för hemkörning men inte fått det.
 

Bodén

Panerai
Mycket underhållande läsning för en branschman! :D Nog myglas det en hel del med utkörning till privatpersoner, då detta är tidskrävande avvikelser från redan fullspäckade rundor med företagsleveranser. I 80% av fallen är personen i fråga inte hemma, så jag antar att vissa chansar och gör en fuling. Beställer man tjänsten "Hempaket" med Posten skall dock alltid någon ringa och stämma av en tid, och då har man även möjlighet att få det utkört mellan 17-21.

Låst port utan medföljande portkod är en klassisk ursäkt för den underbetalda postmannen av vända på klacken, då det finns en godtagbar "felkod" i handdatorn som heter "Port låst". ;)
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Då jag också är i branchen så måste jag nog hålla med föregående talare, men sen kan man ju fråga sig hur vissa som beställer paket tänker när dom skriver ett mobilnummer som inte fungerar, och en adress som är :

Karlslundsgatan
Karlslundsgatan
70350 örebro

Inte alls ovanligt att det ser ut såhär på paketen..sen måste jag också slå ett slag för det yonsson säger att man jättegärna kan skriva sin jobbadress och vilket företag så ska ni se att det går smidigare:D!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Mycket underhållande läsning för en branschman! .......
......
Låst port utan medföljande portkod är en klassisk ursäkt för den underbetalda postmannen av vända på klacken, då det finns en godtagbar "felkod" i handdatorn som heter "Port låst". ;)

Som branschman, kan du förklara logiken i att ALLA (inklusive folks husdjur) kan den generella brevbärarkoden till portar med portkod UTOM de som faktiskt arbetar med att leverera paket till betalande kunder? Jag tycker det är ett mysterium av bibliska proportioner... :p

Jag brukar alltid kontakta speditörer när jag vet att jag ska få paket och redan från början berätta att det är bättre jag fixar själv än att de (inte) anstränger sig med att köra ut... Jag har tom använt mig av lokal budfirma för att hämta upp paket åt mig i det legendariska Cargo City ute vid Arlanda...

Fan Bodén , du är i en RÖVARBRANSCH! :D
 

Josef B

Bestraffaren
DHL ringde mig imorse, vi bokade tid och budbäraren sa att han är hos mig inom 1 timme. Var han det? Nope! 3 timmar senare får jag ett sms att paketet finns att hämta på utlämningsstället.
Ett bra sätt att slösa bort 3 timmar på.
 
Topp