• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

Minuten

Cartier
Den gröna tavlan är klockren, känns som helt rätt nyans. Den eller silver är i topp för mig.
Ja den gröna är riktigt bra.
Från testning för snart en månad sen.
20231106_122938.jpg
20231106_122949.jpg
20231106_122957.jpg
20231106_122927.jpg
 

F1zbo

Cartier
2-Faktor
Börjar blir rätt sugen på en 41mm OP och velar lite mellan klassisk svart och den gröna.

Nu har ju dessutom priserna hos gråhandlare närmat sig mer rimliga nivåer, framförallt på den gröna.

Vad säger expertisen på forumet om vad som är en rimlig prisnivå på en lätt beggad, givetvis fullset, grön resp svart 41mm från privatperson?
En oanvänd ny från gråis har nu dippat under 100k i bägge fallen som referens.

Är det förresten någon som tröttnat på sin gröna 41mm är det bara att dra ett pm :)

vänliga hälsningar
 

Stuffe

Cartier
2-Faktor
Börjar blir rätt sugen på en 41mm OP och velar lite mellan klassisk svart och den gröna.

Nu har ju dessutom priserna hos gråhandlare närmat sig mer rimliga nivåer, framförallt på den gröna.

Vad säger expertisen på forumet om vad som är en rimlig prisnivå på en lätt beggad, givetvis fullset, grön resp svart 41mm från privatperson?
En oanvänd ny från gråis har nu dippat under 100k i bägge fallen som referens.

Är det förresten någon som tröttnat på sin gröna 41mm är det bara att dra ett pm :)

vänliga hälsningar

Dom senaste gröna här på KS som sålts har gått för ca 80k. 36 mm.
Kanske kan vara en vägledning i alla fall :)
 

Lande

Omega
2-Faktor
Hej alla,

Har haft en del Rolex men inte någon OP. Siktet är inställt på en 36a från AD, men frågan är färgen? Har bara sett svart live men kan inte sluta fundera på den djupblåa varianten 😍 svåra val… blått är flott eller? Eller ska man gå basic med svart?
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Hej alla,

Har haft en del Rolex men inte någon OP. Siktet är inställt på en 36a från AD, men frågan är färgen? Har bara sett svart live men kan inte sluta fundera på den djupblåa varianten 😍 svåra val… blått är flott eller? Eller ska man gå basic med svart?
Den blå är fin, men den är inte djupt mörkblå. Iom att den har en suburst dial kommer skifta i nyans från mörkt till ljust.

Det är en smakfråga men upplever den svarta som rätt slätstruken. Skulle slå ett slag för den gröna eller en vintage DJ med blå stella dial.
 

robjobs

Breitling
Den blå är fin, men den är inte djupt mörkblå. Iom att den har en suburst dial kommer skifta i nyans från mörkt till ljust.

Det är en smakfråga men upplever den svarta som rätt slätstruken. Skulle slå ett slag för den gröna eller en vintage DJ med blå stella dial.
Precis, jag personligen gillar den mörkblåa då den har sunburst. Men det är ju främst en smakfråga och man borde köpa det man gillar mest.
bild1.jpg
 

Lande

Omega
2-Faktor
Den blå är fin, men den är inte djupt mörkblå. Iom att den har en suburst dial kommer skifta i nyans från mörkt till ljust.

Det är en smakfråga men upplever den svarta som rätt slätstruken. Skulle slå ett slag för den gröna eller en vintage DJ med blå stella dial.
Ah okej, men visst har alla nya OP (36 iaf) sunburst-effekt på tavlorna?
 

lladron

Cartier
2-Faktor
Den blå är fin, men den är inte djupt mörkblå. Iom att den har en suburst dial kommer skifta i nyans från mörkt till ljust.

Det är en smakfråga men upplever den svarta som rätt slätstruken. Skulle slå ett slag för den gröna eller en vintage DJ med blå stella dial.
Kostar inte en vintage DJ med Stella mer än en miljon? Känns lite långt ifrån en OP :p
 
Senast ändrad:

Lande

Omega
2-Faktor
Det håller jag också med om, en svart explorer känns roligare än en svart OP :)
Har inte så mycket klockor i min samling så tänker att en ev svart OP funkar bättre till det mesta än ex en Explorer. Den nya 36an är fin men upplever den som mindre "toolig" än ex 14270, eller 114270. Sen med mindre clasp/lås och smalare armband så blev det en försämring tycker jag :/
 

lladron

Cartier
2-Faktor
Har inte så mycket klockor i min samling så tänker att en ev svart OP funkar bättre till det mesta än ex en Explorer. Den nya 36an är fin men upplever den som mindre "toolig" än ex 14270, eller 114270. Sen med mindre clasp/lås och smalare armband så blev det en försämring tycker jag :/
Förstår hur du tänker, jag tycker nog helt tvärtom att det var en förbättring hehe. En OP flyger ju dock helt under radarn vilket är trevligt!
 

David71

Rolex
2-Faktor
Har inte så mycket klockor i min samling så tänker att en ev svart OP funkar bättre till det mesta än ex en Explorer. Den nya 36an är fin men upplever den som mindre "toolig" än ex 14270, eller 114270. Sen med mindre clasp/lås och smalare armband så blev det en försämring tycker jag :/
Ja den nya länken på Explorer är rätt smal, har bara provat den aldrig ägt en. OP36 tycker jag bärs riktigt bra, har 17cm handled.

DSC_1049.JPG
 

Lande

Omega
2-Faktor
Ja den nya länken på Explorer är rätt smal, har bara provat den aldrig ägt en. OP36 tycker jag bärs riktigt bra, har 17cm handled.
Har ungefär samma handled, 17-18cm. Får pallra mig till närmsta AD för att prova helt enkelt. Lutar åt svart pga användbarhet osv osv, men blåa är bra nära tvåa.

Btw, provade du 41 mm innan du köpte? Upplever på bilder iaf och reviews att den upplevs lite "bloated", men kanske behöver ses live.
 
Topp