• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

Kramer

Omega
Frågade utan att riktigt fråga senast jag var på Rob för någon månad sedan och det lät väldigt tveksamt om dom kunde göra något med priset. Det var det lilla isf. Dom hade för övrigt bara en kvar inne då. @Erdna
 

Huvudverk

Cartier
2-Faktor
IMG_0545 2.JPG
Är det två 114200 jag ser? Börjar bli riktigt sugen på en 114200. 34 mm och borstad länk.. känns som det perfekta alternativet till vintage om man vill ha en mer diskret klockan och samtidigt slippa oväntade service-kostnader. Trivs ni med dem och hur är dem att bära?
 

Perczek

Cartier
2-Faktor
Är det två 114200 jag ser? Börjar bli riktigt sugen på en 114200. 34 mm och borstad länk.. känns som det perfekta alternativet till vintage om man vill ha en mer diskret klockan och samtidigt slippa oväntade service-kostnader. Trivs ni med dem och hur är dem att bära?
Min, den svarta är en 114300, tar det dock som en komplimang! ;) :gs: minus :seiko:
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Är ute efter exakt en sådan! Är 369 tavlan något som kunde/kan köpas i original utförande, eller är det en after market tavla? Hur som, hojta till om du vill sälja någon dag :)
Den är original, vet inte om den går att köpa längre - min är från 2015, och då fanns den i ordinarie sortiment.
Jag tror den finns fortfarande att beställa löst. Isf kan du köpa vilken 36mm som helst och byta till just denna tavlan. Säljs dock ingen längre i detta utförandet direkt från Rolex.
 

RobinBanks

Panerai
2-Faktor
Jag tror den finns fortfarande att beställa löst. Isf kan du köpa vilken 36mm som helst och byta till just denna tavlan. Säljs dock ingen längre i detta utförandet direkt från Rolex.
Kan man köpa den från AD, och sedan sätta den i en 116234? Eller är jag heeeelt ute å cyklar nu :)
Förmodligen är svaret att AD inte gör bytet då tavlan inte hör till modellserien :)
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Kan man köpa den från AD, och sedan sätta den i en 116234? Eller är jag heeeelt ute å cyklar nu :)
Förmodligen är svaret att AD inte gör bytet då tavlan inte hör till modellserien :)
Skulle säga att 116234 inte fungerar. 3,6,9 tavlan är utan datum och som du säger, tillhör inte modellserien. Du kan dock köpa en 36 OP med vilken tavla som helst och sedan byta till denna.
 

LI0N

Panerai
Den här klockan har en enda svaghet. Skulle jag köpa den lär jag avyttra mina andra klockor och aldrig mer logga in på KS. I mål, OWG for life liksom :)

(eller är det bara vad man tror...? :))

Tyvärr är det sanningen. Sen jag köpte min i slutet av November har jag burit den 95% av tiden. De senaste tre månaderna har den suttit på varje dag!
 

Timer

Panerai
Tyvärr är det sanningen. Sen jag köpte min i slutet av November har jag burit den 95% av tiden. De senaste tre månaderna har den suttit på varje dag!
I hear you! Men ändå rätt många här i tråden som har flippat sin OP.

En vit OP 116000, alt 114XXX är min grail sedan flera år. Pengar går att ordna men det vore så helt out of character av mig att köpa en så dyr klocka. Den gör sig kanske allra bäst som grail, att aldrig uppnå?
 
Topp