• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oysterdate precision på uret vintage

meuller

Omega
Hej!
Surfade runt lite på uret vintage och såg att de hade en del rollar ute. Bland modellerna fanns ett antal oysterdate precision för 13400 kr. Är det ett schysst pris? De är ju ganska små (34mm) men kan tillägga att jag har tunna handleder. Det skulle isf bli min första klocka på länk, har sedan tidigare en omega genéve från 70-tal. Så vad tycker ni? Ska jag forsätta att leta efter en klocka på länk eller slå till? Man kankse kan pruta ner dem lite?

/meuller
 

jabla

Sarlacc
Frågan är hur du skall använda klockan, om du använder den dagligen är en automatare att föredra och om den används som helgklocka tycke jag att snabbinställning av datum är ett måste. Vilken de nyare av dessa förvisso har.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Letar efter en med vit tavla. Om du har lust skulle jag uppskatta att höra vad du sålde den för. PM går förstås bra.
 
Topp