• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning 116500 (efterlängtad)

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Klockan som jag köpte idag är inte unik eller den första på KS men vill ändå dela med mig :)
Jag komme inte redogöra för modellens historia då det finns andra som besitter betydligt bättre kunskaper i ämnet.

Men varför då valet av denna modell? Jag hade för nästan exakt 1 år sedan en 116520
IMG_6502.jpg

Gillade den väldigt mycket men efter några månader så fick den gå. Lite tråkigt då det ändå är nåt visst med Daytona.När Basel 2016 drog igång och en Daytona i stål med keramisk ring släpptes så plingade det till i mobilen. Min vän @par va snabb o upplysa mig om att ställa sig i kö snabbt som sören. Sagt o gjort. Messade Engtröms o fick snabbt svar att jag hade plats 3, 2 min innan hade @par snott plats 2.Var dock inte alls säker på att jag ville ha klockan eller om jag bara drogs med i hypen... Fördelen med att inte vara först är att man får chansen att längta samt överväga om klockan är nåt för mig. För min del har jag sedan i juni vid otaliga tillfällen kunna klämma o testa klockan då @par fick sin. Därför visste jag att när den väl kommer så vet jag exakt hur det kommer att kännas...o det är bara positivt. Jag gillar verkligen den nya tavlan o den svarta keramiska ringen. Härliga konstraster o både sport o dress.

I torsdags på GTG:n hos Engströms fick jag beskedet att klockan lämnat Rolex och var på väg till Sverige. Tillsammans med @OskarK begav vi oss till Jönköping...det hade förvarnats om bubbel så Oskar ställde upp som chaufför...får väl bjuda igen det när hans Daytona kommer.
Fakta
Rolex 116500
Kaliber 4130
WR 100m
70 timmars powerreserv
Stål boett o länk. Keramisk bezel. vit urtavla
List pris: 110 400kr

Är mycket mycket nöjd med nyförvärvet! :cigar::cigar:
Lite bilder...som vanligt gör sig ingen klocka rättvisa i butiks belysningen
IMG_8851.JPG
IMG_8853.JPG
IMG_8854.JPG
IMG_8860.JPG
 

closetplayer

Rolex
2-Faktor
Klockan som jag köpte idag är inte unik eller den första på KS men vill ändå dela med mig :)
Jag komme inte redogöra för modellens historia då det finns andra som besitter betydligt bättre kunskaper i ämnet.

Men varför då valet av denna modell? Jag hade för nästan exakt 1 år sedan en 116520
IMG_6502.jpg

Gillade den väldigt mycket men efter några månader så fick den gå. Lite tråkigt då det ändå är nåt visst med Daytona.När Basel 2016 drog igång och en Daytona i stål med keramisk ring släpptes så plingade det till i mobilen. Min vän @par va snabb o upplysa mig om att ställa sig i kö snabbt som sören. Sagt o gjort. Messade Engtröms o fick snabbt svar att jag hade plats 3, 2 min innan hade @par snott plats 2.Var dock inte alls säker på att jag ville ha klockan eller om jag bara drogs med i hypen... Fördelen med att inte vara först är att man får chansen att längta samt överväga om klockan är nåt för mig. För min del har jag sedan i juni vid otaliga tillfällen kunna klämma o testa klockan då @par fick sin. Därför visste jag att när den väl kommer så vet jag exakt hur det kommer att kännas...o det är bara positivt. Jag gillar verkligen den nya tavlan o den svarta keramiska ringen. Härliga konstraster o både sport o dress.

I torsdags på GTG:n hos Engströms fick jag beskedet att klockan lämnat Rolex och var på väg till Sverige. Tillsammans med @OskarK begav vi oss till Jönköping...det hade förvarnats om bubbel så Oskar ställde upp som chaufför...får väl bjuda igen det när hans Daytona kommer.
Fakta
Rolex 116500
Kaliber 4130
WR 100m
70 timmars powerreserv
Stål boett o länk. Keramisk bezel. vit urtavla
List pris: 110 400kr

Är mycket mycket nöjd med nyförvärvet! :cigar::cigar:
Lite bilder...som vanligt gör sig ingen klocka rättvisa i butiks belysningen
IMG_8851.JPG
IMG_8853.JPG
IMG_8854.JPG
IMG_8860.JPG
Grattis till en grym Panda
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Tack ska ni ha!
Nice, härlig klocka och stort grattis.

Grymt sa grisen!!!! Stort grattis! :)

Bästa Daytonan, och den jag skulle kunna tänka mig. Grattis.

Bra där, stort GRATTIS @Hebbe lille ;)!

Vilken skönhet. Gratulerar!

Även om det finns några här nu så är det helt klart en grym klocka!

Igen....grattis som f**n till denna snygging!



Den är fin den, gratulerar!

Fan va fett! Grattis




Grattis! Man blir avundsjuk på skönheten! :D

Feeeeeeet! Hoppas du håller i den ett tag :D

Bra val med vit tavla :) Grattis!

Gratulerar ! Grymt fin ! Hoppas den får stanna ett tag ;)

Grattis till en grym Panda

Grattis till en grym klocka!!:)
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Grattis! Den ser sportigare/tuffare ut än den gamla. Är det exakt samma boett och länk som den gamla? d.v.s. bara bezel och tavla som skiljer?
 
Topp