• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning: En resa till månen i 20-årspresent!

MacAttack

Omega
Att fylla tjugo år är nog det man längtar efter mest som barn. Det är åldern då man verkligen får göra allt och inte begränsas av sin ålder. Arton år är också stort men så länge man inte kan handla på systemet är man inte vuxen enligt mig. Hur som helst så kände jag att det var dags att införskaffa min första "riktiga" klocka, en klocka som representerar att jag har fanimej fyllt tjugo år.

Jakten började och siktet var till en början helt inställt på en svart tudor pelagos. Det var en sådan klocka som jag fastnade för direkt, men som efter en noggrannare koll inte passade just mig. Jag letade vidare och kollade på äldre datejust modeller (1601) med svart tavla. Där höll jag på att klippa till, men känslan av att köpa en i princip ny klocka var helt enkelt för frestande för mig. Återigen var jag jag ute på jakt och efter att ha gått över min budget en smula, hade jag införskaffat min första graal.

Lite specs:
Ref: 311.30.42.30.01.005
Uppvridning: Manuell
Boett: Stål
Urverk: 1861
Gångreserv 48h
Diameter 42 mm

Här kommer lite bilder på min resa till månen!
QGYpSWr.jpg

En stor påse!

ewFIWF1.jpg

En stor låda och imponerande låda!

0MXuqFO.jpg

Nu borde ni veta vad det är:) Kanske en klocka?

qWZZaRa.jpg

En sjöhäst?

j5lsVin.jpg

En Omega Speedmaster moonwatch!

QhIO3Sf.jpg

:cigar:

6XUoZNT.jpg

Wristshot!

Är galet nöjd över denna och förhoppningsvis så kommer det att bli en keeper.

Vill tacka @micke_s för en smidig och snabb affär!
QGYpSWr.jpg
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Stort! Härlig start med en månklocka endast 20 bast. Stort grattis!

En annan får nästan lite panik när jag tänker att "nu är det bara 25 år kvar till pensionen, måste hinna prova massor av klockor innan dess" :bag:

Njut väl av klockan!
 

Wiliamo

Panerai
Grymt val, riktigt bra instegsklocka. Tycker inte du ska släppa jakten efter en 1601 dock, det skulle tillsammans med speedyn bli en riktigt bra duo och grund till en fin och mångsidig samling. Grattis i förskott på 20-årsdagen också! :D
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Att fylla tjugo år är nog det man längtar efter mest som barn. Det är åldern då man verkligen får göra allt och inte begränsas av sin ålder. Arton år är också stort men så länge man inte kan handla på systemet är man inte vuxen enligt mig. Hur som helst så kände jag att det var dags att införskaffa min första "riktiga" klocka, en klocka som representerar att jag har fanimej fyllt tjugo år.

Jakten började och siktet var till en början helt inställt på en svart tudor pelagos. Det var en sådan klocka som jag fastnade för direkt, men som efter en noggrannare koll inte passade just mig. Jag letade vidare och kollade på äldre datejust modeller (1601) med svart tavla. Där höll jag på att klippa till, men känslan av att köpa en i princip ny klocka var helt enkelt för frestande för mig. Återigen var jag jag ute på jakt och efter att ha gått över min budget en smula, hade jag införskaffat min första graal.

Lite specs:
Ref: 311.30.42.30.01.005
Uppvridning: Manuell
Boett: Stål
Urverk: 1861
Gångreserv 48h
Diameter 42 mm

Här kommer lite bilder på min resa till månen!
QGYpSWr.jpg

En stor påse!

ewFIWF1.jpg

En stor låda och imponerande låda!

0MXuqFO.jpg

Nu borde ni veta vad det är:) Kanske en klocka?

qWZZaRa.jpg

En sjöhäst?

j5lsVin.jpg

En Omega Speedmaster moonwatch!

QhIO3Sf.jpg

:cigar:

6XUoZNT.jpg

Wristshot!

Är galet nöjd över denna och förhoppningsvis så kommer det att bli en keeper.

Vill tacka @micke_s för en smidig och snabb affär!
QGYpSWr.jpg
Stort grattis till dig och ditt smakfulla val av present! Trevligt formulerad och kärnfull paketöppning helt i mitt tycke.:)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Grattis!

Se till att behålla den där nu, så,ska du se hur värdefull den blir för dig när du fyller 30, 40, 50, ... :)

Redan nu är ju modellen i femtioårsåldern. Så ge den ytterligare historik. Det förtjänar den.
 
Topp