• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning Explorer 2 eller "hur det kan gå på klocksnack"

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Grattis, gillar bilden på toa, smile från öra till öra :)
Underbart att se, vi stora män som blir barn när man får en klocka man vill ha :)
Tack för bilderna och att du delar med dig, bra jobbat.
 

jabla

Sarlacc
Grattis! o tack för en trevlig berättelse om din klockresa. Alltid kul att få veta hur man tänker inför ett klockköp.
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Mycket trevlig paketöppning, och en jätte mysig klocka du har införskaffat dig! Bra val med den svarta tavlan, när det kommer till den nya Explorer reffen, så är det svart tavla som gäller. På dom tidigare utforskarna så är det den vita tavlan som gäller tycker jag personligen. Skita stort GRATTIS @thewallin till en grymme klocka...

Tack tack, jag kan erkänna att jag sneglat lite på din vita 40mm variant med det där feta läderbandet som lika bra kunde haft "I'm a bad motherfucker" inpräntat under klockan :)
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Förstår tänket, har köpt klockor för 40k+ både efter månader av efterforskande och spontant via PM på 30 minuter.

I detta hade man ju en plan i huvudet, komplettera GMT Paneraien, visst, det gick ju halvbra. Explorern liknar ju inte Paneraien alls men nog fan är det en GMT! Det där är förvirrat men ändå så rätt :)
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Grattis, gillar också Explorer 2:an kommer att bli en till mig också dock den vita. Stort tack för paket öppningen, hoppas ni blir goda vänner!
 

JohnDoe

Rolex
Grattis, förstår att USA resan gav dig extra inspiration. Tycker själv att Vegas är bäst för att det är så många butiker nära varandra och att de är lätta att gå in i utan slussar.
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Grattis! Den såg ut att sitta riktigt bra på dig!

Tack, har haft en oro för 42mm även om jag burit runt på en klump Panerai den senaste tiden. Panerai ska ju vara en klump så jag ville verkligen ha något smidigare. Hade en sub innan och jag tycker inte att Explorern känns mycket större trots 42mm. Passade bra på mina icke Schwarzenegger handleder :)
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Grattis, förstår att USA resan gav dig extra inspiration. Tycker själv att Vegas är bäst för att det är så många butiker nära varandra och att de är lätta att gå in i utan slussar.

Absolut var det så, hade faktiskt nog köpt i USA om dollarn hade haft förmånligare kurs för oss svenskar. Tyckte inte det var lönt även om man var nära någon eftermiddag med lite cocktails i kroppen och ett gott humör :) Älskade att som du säger bara glida in o ut som vilka butiken som helst. Enormt utbud också.
 

JohnDoe

Rolex
Absolut var det så, hade faktiskt nog köpt i USA om dollarn hade haft förmånligare kurs för oss svenskar. Tyckte inte det var lönt även om man var nära någon eftermiddag med lite cocktails i kroppen och ett gott humör :) Älskade att som du säger bara glida in o ut som vilka butiken som helst. Enormt utbud också.
Ja i vegas är det inte lätt att pruta. Finns för många med för mycket pengar. Men köplusten blir stark med lättillgängligheten och utbudet. Inga problem att glida runt i tisha, shorts o hela familjen med. Där dömer de ingen....
 
Topp