• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning Fredag

Gulliver

Cartier
2-Faktor
Jag har dom senaste månaderna minskat min samling till 1 klocka för att sedan bygga upp den igen.

Anledningen är att jag kommer börja studera i sommar vilket resulterar i en rejäl dipp på inkomstsidan. Jag tänkte igenom exakt vilka klockor jag behöver och kom fram till detta:

1 st Chronograph
1st Dykare/beater
1st Dressklocka

Det är en bra dressklocka jag har saknat och när denna skönhet dök upp och för ett riktigt bra pris så kunde jag inte hålla mig.

Spännande form?


Vad kan det vara:


Tyskt hantverk:


Hushållspapper:


Nomos Ludwig Automatik:



Vristskott:



Stort tack till säljaren och jag var även i kontakt med Nomos igår och dom byter till vit urtavla och passande visare vid nästa service!

Behöver dock byta band redan nu, vad tror ni om ett brunt Suede band?
 

Gulliver

Cartier
2-Faktor
Tack alla!

Jag tar gärna emot tips på nytt band, det som kom med var tyvär i storlek: S så gick inte runt armen:(
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Grattis! Tror helt klart på brun mocka, speciellt om det blir vit tavla.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Grattis! Har spanat på Nomos själv och tycker att de gör fantastiska ur.
 

Kniven

Cartier
Stort grattis! Är också inne på spåret med brunt mockaband om du byter till vit urtavla...
Vilken färg kommer visarna att få när du byter till vit tavla?
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Beställ ett nytt nomos shell cordovan på deras sida, tror dom ligger på runt 600kr. Prisvärt och dom gör sig riktigt bra på deras klockor
 
Topp