• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning - min första.

n00bmaster

Breitling
Som många påpekat i andra trådar är detta ett självklart val för en novis klockentusiast. Som jag då. Detta är min första klocka, jag har velat ha en speedy pro sen länge. Egentligen den enda klockan som jag visste att jag ville ha - nu efter att ha lurkat här så har den listan utökats en del. Men detta känns riktigt mäktigt.

Jag postade en fråga för ett tag sen om det skulle gå att få bort gammal skyddsplast på samma typ av klocka. Den blev lite för dyr på Ebay med tanke på plasten (2650$) så jag hoppade av. Säljaren (jmryshi på ebay) har ett gott rykte och säljer klockor som dels finns i London och i LA. Såg att han hade en 3752.50, nyare än föregående, för 3000$ buy it now som fanns i LA. Det visade sig att min kompis skulle dit i förra veckan och jag och säljaren kom överens om ett "butikspris" på 2800$. Idag kom klockan levererad av min vän och jag kan lugnt säga att den lever upp till förväntan. Priset verkade ok och klockan är verkligen fräsch.

cSCPdKL.jpg

G2HpfGv.jpg

VWYZ5lF.jpg





Nu ska jag fixa några goa straps och se vad som känns bäst. Kan inte vänta på att få slänga på ett brunt racing...

Fråga: bör man skaffa någon slags värdering av klockan för försäkringsbolag då det inte finns något svenskt kvitto?

Fråga 2: Garantikortet är blankt, inget skrivet, ingen stämpel. Är det dåligt?
 

morrism

Audemars
Grattis! En ikon! Skaffa värdering om du vill att den ska vara försäkrad, annars gör försäkringsbolaget en egen värdering och den kan bli mycket lägre
 

aspo

Cartier
Grattis! Den är underbar. Vilket år? Jag gillar den faktiskt bäst på svart croco...

Jag ställer mig i kön du ångrar dig :)
 

n00bmaster

Breitling
Det är lite lurigt att tidsbestämma den så långt som jag hittat info. Serienumret indikerar att det skulle vara 2005-2007. Någon här som vet mellan vilka år som 3572.50 fanns i produktion? Singular verkar ha svårt att få fram fler racingband inom överskådlig tid så jag tänkte beställa ett härifrån tills vidare: http://www.timefactors.com/tfstraps.htm

Är de lite dyrare Hirch bra? Tänkte skaffa ett cleant i brunt skinn och dom verkar ju poppis.
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Singular verkar ha svårt att få fram fler racingband inom överskådlig tid så jag tänkte beställa ett härifrån tills vidare: http://www.timefactors.com/tfstraps.htm
Är de lite dyrare Hirch bra? Tänkte skaffa ett cleant i brunt skinn och dom verkar ju poppis.
Om det är det Choklad färgade racingbandet med små hål du vill åt hos singular så såg jag att Natoband.nu har det i lagret.
http://www.natoband.nu/racing-klockarmband/racing-klockarmband-choklad
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Fråga: bör man skaffa någon slags värdering av klockan för försäkringsbolag då det inte finns något svenskt kvitto?

Fråga 2: Garantikortet är blankt, inget skrivet, ingen stämpel. Är det dåligt?
Trevligt! Grattis!

Kan vara en idé att skaffa en värdering, eller åtminstone ringa försäkringsbolaget och höra hur de ställer sig till icke-svenskt kvitto. Olika bolag, olika beteenden. Kan tipsa om att skaffa utökat hemskydd i försäkringen (vissa bolag) som täcker upp till 50 tkr - inkluderande uret du bär (givet att värderingen/kvittot godtas).

Det blanka certifikatet kan kanske spela roll om det blir aktuellt med garantiärende, annars krävs ju knappast certifikat för att få göra service.

A
 

JayJay

Rolex
Grattis. Ett trevligt val. Hirsch som du frågade om gör riktigt fina band... dem levererar bland annat flera av vissa finare märkens "egna" band.
 
Topp