• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning, nyinkommet från Italien

Godkväll!

För inte så länge sen var jag helt inställd på att nästa klocka skulle bli en Hamilton X-wind, så blev dock inte fallet. Jag tyckte att jag hade varit snällare än så i år och i fredags den 27:e kring 16-snåret beställde jag en klapp till mig själv från italienska Bartoccini via Ebay. Döm om min förvåning när jag idag måndag den 30:e kl 12 sitter i bilen på väg till systemet för att inhandla nyårsskumpan och får ett samtal från UPS. På fem röda vänds Sveriges näst mest sålda bil och UPS-killen får en oläslig kråka på sin handdator och jag har ett hett efterlängtat paket i min hand. Jäklar vilken snabb leverans!

Vän av ordning undrar kanske vad som var i?

Paketet flankerat av frugans färgglada hoodie:
WP_20131230_003.jpg


Inne i UPS-påsen fanns detta:
WP_20131230_004.jpg


Grabben hjälper till med emballaget:
WP_20131230_005.jpg


Ytterbox:
WP_20131230_007.jpg


Innerbox:
WP_20131230_008.jpg


Nämen vad trevligt, en Glycine Airman SST 12 "Pumpkin", en klocka som jag velat ha sedan jag såg den på bild för första gången:
WP_20131230_013.jpg


Som synes så kom klockan på ett härligt mesh som förstärker 70-tals vibbarna (heltäckningsmattan hjälper nog till också):
WP_20131230_020.jpg


Obligatoriskt handledsskott, nyårsklockan känns rätt given, med denna kan man ju hålla reda på när det nya året ska skålas in i tre tidszoner :D :
WP_20131230_030.jpg


Ha ett gott nytt år allihopa!

/Lars
 
Så jävla snygg! Grattis!
Men, att du vågade skicka dina cash till Italien... :confused:


Tackar! Jag gick efter ledordet "tvekan dödar, gud hatar en fegis". Nej men skämt åsido så förlitade jag mig på Ebay:s och PayPals buyers protection och återförsäljaren är listad som AD på Glycines hemsida så jag tog chansen och det ångrar jag inte. Sparade ca 5 lax på att handla från Italien...
 
Topp