• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Jag blev kontaktad av TS via PM så min nyfikenhet är åtminstone stillad. Om han sen vill gå ut och förklara sig här i tråden är hans beslut.
Jaha, där ser man! Ja, visst är det så. Är skälet till varför han säljer sin drömklocka efter en vecka så "hemligt" så han bara kommunicerar det via PM så får det ju vara så. Men visst blir man nyfiken :)
 

InFeFe

Cartier
2-Faktor
Min gissning är att han vill tjäna en slant. Han uppgav att han köpt den för 56k och säljer nu för 59k. Såg att handlaren han köpte av tar 5400 euro exkl frakt, så klockan kanske var billigare än 56k. http://www.mallofthewatch.com/product-category/rolex/submariner/
Inget fel i att vilja tjäna en slant men är väl lättare att sälja om man är öppen med det.

Såg handlaren idag på c24. Tar 53 760 kr för en sprillans 114060. Bra pris som tusan :)
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Alternativt har han konstaterat att han förköpt sig och vill kunna andas något lättare.
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
image.jpeg
 

Cryssarn

Rolex
Känns som TS bör vända sig till blocket för här lär han inte få till en försäljning
baserar du det på att folk tycker att det är dålig stil att sälja för mer, eller på att den är allmänt högt i pris?
vad ligger i vanliga fall denhär klockan på hos AD och beggad?

EDIT: Såg nu att den hår på ca 52-55 här beroende på år. Dom flesta som är uttagna sent 2015 vill ha 55. Skulle väl säga att 56-57 skulle vara mer rimligt. Personligen hade jag valt en klocka som har tre månader mer på nacken och spara 4000.
 
Senast ändrad:

JohnDoe

Rolex
Har inget problem med att han vill tjäna en slant, finns många här som gör det. Personligen tycker jag att det är "falsk flagg" storyn som ger mig lite dålig eftersmak. Upplägget ser ju ut ungefär såhär.
- hej, fattig student vill ha tips om en klocka som inte tappar värde, det är min graal, vågar jag köpa av xxx på nätet.
Efter analys av trådsvaren köps den billigaste suben då den verkar populär och lättsåld. En vecka efter inköp dyker en säljesannons upp med ett pris några tusen över inköpspriset. I säljesannonsen låter det nu:
- vi kan göra upp affären på mitt kontor...
Hade det varit någon som fått kalla fötter eller insett att de inte haft råd kunde man formulerat sig lite annorlunda och förslagsvis lagt sig på inköpspris. Men vad vet jag, det kanske finns en bättre förklaring än "hey, kolla ett forum där man kan göra lite snabba pengar, mina aktiespekulationer gick inte så bra (han tog ju ut från avanzakontot skrev han)".
Hade varit mycket trevligare och mer lättköpt om han hållt sig till studentstoryn och skrivit något typ "inser att jag nog inte hade råd med min graal och måste tyvärr sälja redan" och han borde inte nämnt "sitt kontor" i annonsen. Vill man tjäna pengar på att sälja saker i en community så underlätter det om man inte fabulerar ihop massa historier utan är ärlig och rak.
 

InFeFe

Cartier
2-Faktor
Mall of the watch ändrade priset ytterligare imorse till ca 50 k jämt. Så i detta fall vill TS göra en vinst på närmare 10 k. Lite sunkigt tkr jag på ett entusiastforum. Isf ska man köra med raka rör.
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
Grattis! Gött att det gick bra med allt. Tycker att köra trusted checkout är som en korv i Tingstadstunneln (..sorry var göteborgare emellan), när vi pratar de här summorna.
Grattis till en grym bas i ditt livslånga beroende!
Hur tänker du...ger det ingen säkerhet? Funderar själv på en Trusted Checkout.
 

Songer

Omega
Kan TS ha betalat med någon annans kort eller dylikt och köpt klockan?
Nu vill han ha ut cashen?
OBS, ren spekulation.
 
Topp