• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
s3b9PNB.jpg

Stor klocka..?

x6vqu5L.jpg

Eller så kan det ju vara en massa prylar som rymt paketet... Men ingen klocka!?

Nix nu var det dags för fotoprylar.. En Nikon D3100, Stativ, väska och telezoom/macroobjektiv...

iAYzc9l.jpg

PeceJAp.jpg


Ledsen för dåliga mobilbilder... Men nu kommer nog bilderna framöver bli bra mycket bättre med en kvalitetskamera... Det enda som saknas är en extern blixt... Men det hinner jag köpa... Nu kan jag äntligen ägna mig lite åt ett annat stort intresse som legat på is ett tag, fågelskåderi, natur och fotografering.. Jag återkommer med bilder...
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Cool. Första systemkameran? Rådfråga/läs på, så kommer du få ut väldigt mkt fint från den.
Jag hade en kompaktkamera, Canon Ixus IS100 innan... helt okej för vad den är men den gav verkligen noll känsla när man fotade...

Nikon D3100 var ett medvetet val från min sida, den har fått toppenbetyg, och prestrerat på topp i tester, närmast motsvarighet är Canon EOS 550D i funktioner och prestanda, Canonen har 18 mpxl kontra Nikonens 14 mpxl. Men mpxl är ju inte det som avgör ett fotos kvalitet förutom om man skulle förstora upp bilderna väldigt mycket. Förövrigt är kamerorna väldigt jämnlika med varandra prestandamässigt/ i bildkvalite, där Nikon D3100 visst ska ha en fördel i mörka miljöer.

Jag ska komma igång imorn med fotandet.. Jobbar nu.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Tack alla... Jag kommer eventuellt starta upp en OT-tråd för fotointresserade/hobbyfotografer där bilder man är nöjd med kan läggas in och där tips m.m kan ges och delas med.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
du får skaffa ett bättre objektiv om du ska fota tjejer i det där... Så nära så att det där blir brukligt kommer du inte, kanske om du är på Aiya Napa eller liknande
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
du får skaffa ett bättre objektiv om du ska fota tjejer i det där... Så nära så att det där blir brukligt kommer du inte, kanske om du är på Aiya Napa eller liknande
Tror du att jag är någon fönster tittare eller? ;) hehe.. Jag testade objektetivet inomhus med kameran på stativet igår efter jobbet (då det hunnit bli mörkt ute) Resultaten på 300mm blev mycket bra med fin skärpa... Dagtid blir det ännu bättre givetvis.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Tror du att jag är någon fönster tittare eller? ;) hehe.. Jag testade objektetivet inomhus med kameran på stativet igår efter jobbet (då det hunnit bli mörkt ute) resultaten på 300mm. Mycket bra resultat och skärpa... Dagtid blir det ännu bättre givetvis.

Förstår inte... Bjöd du hem tjejerna som skulle fotas till dig? Tur att det var mörkt ute
 
Topp