Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Panerai Ferrari grandturismo, bra eller anus?

Diskussion i 'Diskussion' startad av hublot, 15 november 2012.

1. hublot
    Trådstartare

hublot Bonde

Från:
    Helsingborg
    E det något att ha? Har verkligen noll koll om ni tittar i mina andra trådar.

2. Singular

Singular Företag Forumsponsor

3. hublot
    Trådstartare

hublot Bonde

Från:
    Helsingborg
    utveckla gärna, är som sagt novis på klockor.

har en budget på 20tkr och tyckte de va ganska mycket men verkar som man inte får något bra för dom pengarna om man nu ska lita på er klock kunniga här inne.

4. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Riktigt, riktigt trist colab/branding. Både Girard-Perregaux- och Hublotvarianterna är bra mycket roligare (om det nu måste vara Ferrari). Om det ska vara Panerai likaså.

Du får massor av spännande grejor för 20 000 kronor. Om du fortsatt i din tidigare tråd finns det massor av tips (och en hel del frågor som skulle kunna producera ännu bättre förslag).

5. Pleximannen

Pleximannen Stadsbo

Sen så kan jag ju tycka att det skulle kännas trist att ha en Ferraribrandad klocka eftersom deras
    sjukt många och ojämna collaborations urvattnar det hela, oavsett om det är Panerai, GP eller
    Hublot. När jag säger ojämna collaborations så menar jag inte nödvändigtvis bara inom klockor
    men i allmänhet... de verkar ju inte ha mycket skam i kroppen vad gäller att kleta på loggan på
    i stort sett vilken skit som helst som kan tänkas sälja. Det enda jag skulle överväga att köpa med
    Ferrarilogga är en bil =)

6. Anus men råkar du ha en Ferrari, Branus.... (dvs aldrig helt okej men liiite mer okej om man äger en ferrari bil (inte keps)

7. Pleximannen

Pleximannen Stadsbo

Och kepsen är fet-fel oavsett om du har bilen eller ej :D

Allra värst är nog Ferrari by Puma-skorna...

8. frere

frere Biskop

Från:
    Uppsala
    Jo, det är rätt mycket pengar. (Klart över snittet att lägga på klockor om man inte är intresserad, faktiskt. :)) Det är heller inte svårt att hitta något "bra". Se t ex posten av F-L-P i din tidigare tråd - vilket i stort sett är standardtipsen i den prisklassen, inkl några outsiders.

Om de är trista, köp någon av klockorna du själv har hittat och gillar. Det är ju du, och inte någon nörd på ett forum, som ska ha den. Vill du ha en fläskig fin-panerai eller ännu fläskigare fin-hublot, spara lite till.

Mårtenssons ur Brookfield