• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Panerai inköp på gång! De Pascalis cert fundering - behöver expertåsikter.

Tome

Cartier
Har en dinka på gång ifrån Italien. Den har följande cert. Kan man få lite åsikter om stämpeln? De Pascalis verkar vara en stor och känd klockbutik (3 olika butiker) med kända high end märken. Har svårt att smälta att dom skulle ha en så simpel stämpel, helt utan adress. Nån som handlat ifrån De Pascalis som kan expertgranska? Tackar/Tome
Panerai PAM388 cert.JPG
 

Tome

Cartier
Fick svar på mejl från DePascalis som garanterade att det var deras stämpel och signatur! Jädra schysst av dom. Kanske blir affär ändå...
 

Tome

Cartier
Vad är det för fel på det där certet?

Jag kanske är korkad. Kan erkänna att jag inte är någon klockexpert utan äger en DJ, en Breitling och en Monaco, alla med cert och inköpta av svenska AD's eller genom KS välrenomerade klockhandlare. Men jag skulle själv aldrig köpa en klocka av en privatperson där stämpeln ifrån AD inte innehåller adress eller logo. DePascali stämpeln kan man ju i princip köpa en stämpel på stan och ratta in bokstäverna själv och sen dra en krumelur över. Inga nummer utskrivna i certet, ingen ägare ifylld (kanske inte kritikst iofs). Jag vill inte punga ut ganska anseenliga summor för något som inte känns 110%. Men den är ju nu up for grabs Asplund - slå till vetja! :D 4600 Euro inkl försäkrad frakt vill han ha för den. Ganska hyggligt pris...
 

Tome

Cartier
...Inväntar f ö en annan handlares extra bilder. Där ligger priset på 4900 Euro inkl allt, men det kan det vara värt om den känns mer ok. Sen fick jag precis veta att det faktiskt finns en inne på Nymans för 60.500:- Kanske blir svensk AD till slut så slipper jag fundera så jädra mycket. Men jag ska inte sticka under stol med att 13-15.000:- är pengar som jag hellre lägger på nåt annat kul.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Då kan du inte köpa Rolex hos varken Rob Engström eller Nymans Ur, ingen av dessa har någon logotyp eller adress på certen.

Vad är det för klocka du är ute efter?
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Haft 2 Panerai med Cert som stämplats av AD utomlands. Stämpeln var inte speciellt avancerad, så det var nog ingen fara.
 
Topp