Härligt, en av de bästa!
Man måste ju testa. Det är ju en stöddig bit men den lever helt upp till förväntningarna. Får se om man vänjer sig vid en så stor handledsnärvaro.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Härligt, en av de bästa!
Man måste ju testa. Det är ju en stöddig bit men den lever helt upp till förväntningarna. Får se om man vänjer sig vid en så stor handledsnärvaro.
Fin som snus! Grattis!Har varit på jakt efter min första Panna ett tag nu. Jag hade satt upp några kriterier som jag inte ville kompromissa med:
-Subsekund
-Sandwich
-Polerade visare
-Glasbaksida
-Inte för stor
Efter mycket efterforskningar landade jag i att en Panerai Radiomir 1940 Pam 00512 var den perfekta modellen för mig.
Inte så vanlig men jag hittade en på C24 från en privatperson och jag slog till.
Utifrån bilderna förväntade jag mig ett ganska repigt ex. men blev väldigt positivt överraskad. Han hade struntat i att putsa innan fotograferingen men när jag fick hem den var den nästan i nyskick. Medföljde gjorde även ett extra orginal panerai-strap.
Klockan sitter perfekt på handleden och jag är extremt nöjd!
Mycket bra!!!!!!!Har varit på jakt efter min första Panna ett tag nu. Jag hade satt upp några kriterier som jag inte ville kompromissa med:
-Subsekund
-Sandwich
-Polerade visare
-Glasbaksida
-Inte för stor
Efter mycket efterforskningar landade jag i att en Panerai Radiomir 1940 Pam 00512 var den perfekta modellen för mig.
Inte så vanlig men jag hittade en på C24 från en privatperson och jag slog till.
Utifrån bilderna förväntade jag mig ett ganska repigt ex. men blev väldigt positivt överraskad. Han hade struntat i att putsa innan fotograferingen men när jag fick hem den var den nästan i nyskick. Medföljde gjorde även ett extra orginal panerai-strap.
Härligt, stort grattis!!Har varit på jakt efter min första Panna ett tag nu. Jag hade satt upp några kriterier som jag inte ville kompromissa med:
-Subsekund
-Sandwich
-Polerade visare
-Glasbaksida
-Inte för stor
Grattis!! Den är riktigt braHar varit på jakt efter min första Panna ett tag nu. Jag hade satt upp några kriterier som jag inte ville kompromissa med:
-Subsekund
-Sandwich
-Polerade visare
-Glasbaksida
-Inte för stor
Grattis till den skönheten!Har varit på jakt efter min första Panna ett tag nu. Jag hade satt upp några kriterier som jag inte ville kompromissa med:
-Subsekund
-Sandwich
-Polerade visare
-Glasbaksida
-Inte för stor
Har varit på jakt efter min första Panna ett tag nu. Jag hade satt upp några kriterier som jag inte ville kompromissa med:
-Subsekund
-Sandwich
-Polerade visare
-Glasbaksida
-Inte för stor
Du tänker nog på 574 som kom på grön alligator.Det där var den första modellen jag hade på min radar när jag började bli nyfiken på märket. När den kom såg man den inte sällan på ett ljusgrönt alligatorband, har jag för mig. Snyggt!
De har olika urverk. Båda är handvevade men 512 är baserad på ett piaget-urverk ... uhm ... kallat p.999 tror jag ... och 574 har p.1000. Same same but different.Du tänker nog på 574 som kom på grön alligator.
574 och 512 är nästan likadana förutom att 512 har ecru-lume.
Kanske har dom olika urverk också, jag är osäker…
Sådär ja! GrattisÄntligen med panna igen, och ingen mindre än fiddy.
Ojojoj vad nice, grattis!Äntligen med panna igen, och ingen mindre än fiddy.
Stort grattis! Underbar klocka!Äntligen med panna igen, och ingen mindre än fiddy.
Grattis!!Äntligen med panna igen, och ingen mindre än fiddy.
.. äntligen.
2016 var jag inne i en butik och provade ett par olika Tudor. En bamse till klocka stod och sneglade på mig hela tiden och jag tänkte att det kanske var dags att prova på dessa groteska klockor på 44- och 47mm. Kärlek direkt. Hur då? De ser ju förjävliga ut tyckte jag. Men det var svårt att inte gilla dem så fort de var på handleden. Där och då bestämde jag mig för att köpa en Panerai när jag hade uppnått X mål på jobbet.
Rätt fort så nådde jag målen, men andra prioriteringar kom i vägen och så var det ju omöjligt att bestämma sig för vilken modell, från 44mm base, till 38mm due, till 42mm due, tillbaka på en 44mm titan, men nu så! Provade på denna och kände direkt att det var rätt. 8 år av väntan var värt det!
PAM01270
Grattis! Riktigt fin!.. äntligen.
2016 var jag inne i en butik och provade ett par olika Tudor. En bamse till klocka stod och sneglade på mig hela tiden och jag tänkte att det kanske var dags att prova på dessa groteska klockor på 44- och 47mm. Kärlek direkt. Hur då? De ser ju förjävliga ut tyckte jag. Men det var svårt att inte gilla dem så fort de var på handleden. Där och då bestämde jag mig för att köpa en Panerai när jag hade uppnått X mål på jobbet.
Rätt fort så nådde jag målen, men andra prioriteringar kom i vägen och så var det ju omöjligt att bestämma sig för vilken modell, från 44mm base, till 38mm due, till 42mm due, tillbaka på en 44mm titan, men nu så! Provade på denna och kände direkt att det var rätt. 8 år av väntan var värt det!
PAM01270
Stort grattis!.. äntligen.
PAM01270
Började tänka på ett svart rubberb swimskim alligator, eller kanske espresso brown? Eller ska man börja med ett beige artem? Nu börjar nästa problem med alla band..Bra målbild! Tuff Panna… underskatta inte ett brunt alligatorband mot en blå tavla förresten.
Började tänka på ett svart rubberb swimskim alligator, eller kanske espresso brown? Eller ska man börja med ett beige artem? Nu börjar nästa problem med alla band..
Alltid trevligt att besöka Panerai boutiquen.
1087 och lite godsaker.
Perfekt sommarklocka
Stort grattis! Riktigt braAlltid trevligt att besöka Panerai boutiquen.
1087 och lite godsaker.
Perfekt sommarklocka
Tack! Den är lite mer gräddvit än kritvit som många andra Panerai är.Grattis! Wrist Shot! Verkar vara en magisk modell.
Tack!Stort grattis! Riktigt bra
Vilken fin sommarklockaAlltid trevligt att besöka Panerai boutiquen.
1087 och lite godsaker.
Perfekt sommarklocka
GRATTIS!!!Alltid trevligt att besöka Panerai boutiquen.
1087 och lite godsaker.
Perfekt sommarklocka