• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Panerai

Compiss

Patek
2-Faktor
Behöver lite inputs och förslag då ev en panerai kommer att köpas, inte nästa vecka KanSke men inom snar framtid

Gillar en som heter pam 320, men vet inte så mkt mer. Dock är denna 320 lite väl stor för mig så har ni förslag, åsikter, bilder så kom igen:)

Finns "små" panerai eller försvinner tjusningen då?


Lånad bild på en jag gillar:)
Pam320

image.jpg
 
Är på tok för dåligt insatt, men passar på att tycka ändå!

Jag tycker tjusningen med pannorna är just storleken. 44mm minst ;)
Kan absolut tänka mig en själv. Tror jag är sugen på en 000 eller 111(med logo på tavlan?)

En fråga som någon kanske kan svara på... GMT visaren, går den tolv timmar eller 24 på ett varv?
Känns konstigt utan en 24-timmarsskala tycker jag..
 

JayJay

Rolex
Frågar du på paneristi kommer svaret naturligtvis bli att 44mm är minsta storleken om du ska ha tjusningen kvar. För egen del tycker jag det känns som bullshit. Har själv dock aldrig prövat de mindre. För egen del tycker jag 44mm:arna är ganska justa men dom är tveklöst iögonfallande och inget för den som vill vara sobert diskret.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Alla som säger att "tjusningen" med Panerai är storleken och det enda rätta är 47mm och kanske men bara kanske 44mm är så jävla ute och cyklar så jag finner inte ord. Hur i helvete kan storleken på boetten avgöra om det är "rätt" Panerai när det enda betydelsefulla är hur den sitter på armen. En 47a kan sitta som en 44a och en 40a kan sitta som en 44a etc. Allt handlar helt enkelt om din handled och hur klockan sitter på den. Dvs. Sitter en 40a snyggt på din arm men inte en 44a så är givetvis en 40a rätt Panerai för dig.

Dock håller jag med om att en Panerai ska vara stor. Återigen, det har absolut inget att göra med diametern på boetten.

Ge mig likes nu då jag har så galet rätt..

Tjäääna!
 
Rätt så. Ena panna ska kännas stor! har du tjejhandleder så är 47mm inget att rekommendera kanske...
Kan man prova nånstans i landet eller hur är det med återförsäljare?
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Rätt så. Ena panna ska kännas stor! har du tjejhandleder så är 47mm inget att rekommendera kanske...
Kan man prova nånstans i landet eller hur är det med återförsäljare?

Nymans ur är enda ADn i Sverige. Köpenhamn har två och Oslo har två (eller Norge iaf)

Sen har du ju Luxury Watches Stockholm som faktiskt har norra Europas största Panerai Stock.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Alla som säger att "tjusningen" med Panerai är storleken och det enda rätta är 47mm och kanske men bara kanske 44mm är så jävla ute och cyklar så jag finner inte ord. Hur i helvete kan storleken på boetten avgöra om det är "rätt" Panerai när det enda betydelsefulla är hur den sitter på armen. En 47a kan sitta som en 44a och en 40a kan sitta som en 44a etc. Allt handlar helt enkelt om din handled och hur klockan sitter på den. Dvs. Sitter en 40a snyggt på din arm men inte en 44a så är givetvis en 40a rätt Panerai för dig.

Dock håller jag med om att en Panerai ska vara stor. Återigen, det har absolut inget att göra med diametern på boetten.

Ge mig likes nu då jag har så galet rätt..

Tjäääna!



:wideyed:...:D...;)!!!
 

Asplund

Patek
2-Faktor

Haha kanske lät lite argare än vad jag egentligen är men jag är riktigt trött på det där snacket på Paneristi.com "47 mm är det enda rätta för mig blablabla" man e ju galet sugen på att skriva som det är.. men snälla människa du har en handled på 14.5 cm och ser ut som en jävla clown med den där klockan, skärp dig!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Haha kanske lät lite argare än vad jag egentligen är men jag är riktigt trött på det där snacket på Paneristi.com "47 mm är det enda rätta för mig blablabla" man e ju galet sugen på att skriva som det är.. men snälla människa du har en handled på 14.5 cm och ser ut som en jävla clown med den där klockan, skärp dig!



Haha...jag hade inte kunnat sagt det bättre själv, jag håller med dig till 100%. Är så tröttsamt och höra att man inte har en riktig Panerai på armen bara för att den är 40mm. Som sagt, dumt och bära ett ur som man inte kan bära upp, bara för att alla andra säger att det är 44mm som gäller.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
320 är nice om den extra komplikationen behövs, å andra sidan så kan man "gömma" gmt-visaren (nästan) bakom timvisaren. Sen så har 320:an nollställning av sekundvisaren(kanske 312 också har), om man är riktig petig med att visarna står korrekt när man skall ställa klockan efter ett atomur haha.....

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Nästa inköp för egen del är Rolex (när jag väl får arslet ur), men därefter är det just PAM 320 jag har siktet inställt på. Förbaskat snygg, tycker också om den extra komplikationen som GMT innebär jämfört med PAM 312 (kan som någon påpekar i princip helt gömmas under ordinarie timvisare om man så önskar eller när behov av extra tidszon inte finns). Vad gäller storleken har Asplund m.fl. rätt i att det givetvis är individuellt. Dock viktigt att vara medveten om när det gäller bl.a. PAM 320 är att det ju sitter ett inhouse P900x-verk i den, vilket medför att den bygger ganska mycket på höjden..
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Tack för input.

Tror jag letar efter en som liknar 320 fast mindre och ev utan GMT....och den skall inte ha bubbla över datumet.

Vilken söker jag då?
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Riktigt snygg! Tycker på ett sätt om den cleana tavlan, samtidigt som jag gillar "tool"-känslan på Pam 88. Du funderade aldrig på den modellen? Undrar då jag själv står och velar, nämligen...
 
Topp