• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pappas Breitling

hgb

Breitling
Vid min farsas bortgång för fyra år sedan fick jag hans gamla Breitling-kronograf. För ett halvår sedan kom jag äntligen mig för att lämna in den för rengöring för att få igång tidtagningen, vilket lyckades. Har försökt klura ut tillverkningsår men inte lyckats, kollad Breitling museets lista på ref nr men min verkar vara tidigare. Den är i rostfritt stål med svart urtavla på baksidan står 506125 och under står 760. Har någon nånt förslag på år?

HG
 
yodapic.jpg
 

hgb

Breitling
Vid min farsas bortgång för fyra år sedan fick jag hans gamla Breitling-kronograf. För ett halvår sedan kom jag äntligen mig för att lämna in den för rengöring för att få igång tidtagningen, vilket lyckades. Har försökt klura ut tillverkningsår men inte lyckats, kollad Breitling museets lista på ref nr men min verkar vara tidigare. Den är i rostfritt stål med svart urtavla på baksidan står 506125 och under står 760. Har någon nånt förslag på år?

HG
 

Bilagor

  • IMAG1611.jpg
    IMAG1611.jpg
    108.4 KB · Visningar: 332
  • IMAG1612.jpg
    IMAG1612.jpg
    113.6 KB · Visningar: 297
  • IMAG1613.jpg
    IMAG1613.jpg
    145.1 KB · Visningar: 308

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Kan inte hjälpa dig där men den var otroligt fin.
Ska man gissa på tidigt 50-tal, eller 40-tal till och med ?
/j
 

hejo

Panerai
Mycket trevlig!

Ingen Breitling expert men jag gissar på att det är en ref 760, vanligtvis brukar det stå Premier
på tavlan. Serienr indikerar på tidigare än 1945. Mig veterligen så är de svarttavlade rätt ovanliga.
Brukar vara Venus-verk i dem.

Som sagt Grattis!
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
760 har Venus 176 enl "Breitling - The history of a great brand of watches 1884 to present".
I den heter inte 760 premier men det finns ju hur många 760:s som helst på nätet som heter premier. Dock tycker jag att de flesta av dessa har tachymeterskala. Kanske då de fick Premier på tavlan. Äh, rena spekulationer.
 

OBRKV

Cartier
Nyare Breitlings är inget jag går igång på men vintage är fan riktigt najs! My condolences vad gäller din far, men grattis till en riktigt snygg klocka!
 

hgb

Breitling
Tack för alla fina svar. Jag vet att farsgubben gillade Flygromaner typ"Biggles" kan tänka mig att det kanske kan vara en av orsak att han ville ha just en Breitling sedan idrottade han, så praktiskt med tidtagning. Fin klocka och kul med något som man känner har anknytning till den som haft den.:)
 

hgb

Breitling
Hej har varit i Stockholm och vandrat runt, var in i en Breitling butik för att kolla om dom hade nått armband som kunde likna originalbandet, men möttes av ett totalt ointresse, så där blev inget shoppat.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Hej har varit i Stockholm och vandrat runt, var in i en Breitling butik för att kolla om dom hade nått armband som kunde likna originalbandet, men möttes av ett totalt ointresse, så där blev inget shoppat.
Fy fan va tråkigt! Du får göra efterforskningar på nätet och beställa själv. Det är ju kul :D
 
Topp