Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Passande läder till Aqua Terra?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Dalomo, 26 oktober 2014.

1. Dalomo
    Trådstartare

Dalomo Friends of KS

Från:
    Stockholm
    God kväll,

Är på jakt efter något fint läderband till min Aqua Terra Skyfall. Tror jag är inne på att det ska vara brunt och inte för mörkt. Har ett viklås som jag gärna vill använda så utbudet minskar lite om jag inte vill anpassa ett vanligt band. Önskar gärna att det är något tjockare och inte lövtunt direkt då det gör sig bättre mot klockan tycker jag.

Har inte scoutat originalbanden men har ett hum om vad de kostar. Inte riktigt värt bara för att testa. Dock kan jag ändå tänka mig att lägga lite pengar på ett fint band, så något med lite kvalitet.

Det här är det enda jag hittat som jag kanske gillar men vill kolla om nån annan sitter på något stalltips?

Bb-LB000738-hbraun22-Uhrenarmband.jpg
    http://www.watch-band-center.com/watchstrap-p16845h330s335-Watch-band-20mm-ligh.html

Vad säger ni?

2. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Asså, stay clear of krokoprägling. Kolla om någon kan sy bespoke för en billigare slant.

Aurum gillar detta.
  3. Dalomo
    Trådstartare

Dalomo Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Nja, inte helt såld på prägling men vet inte om jag vill ha helt slätt heller...

4. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Nej men då så, låt någon sy ett riktigt krokoband efter OEM-standard.

5. KMS

KMS Friends of KS

Från:
    GBG
    Gillar du det bandet så leta upp ett äkta krokodil/alligator band. Alla viklås borde väl funka, eller hur är det utformat?

6. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Dalomo gillar detta.
  7. Dalomo
    Trådstartare

Dalomo Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Menade bara att det ska vara anpassat för den typen av viklås som omega gör. Kl 12 sidan på bandet ligger ju över och är synligt. Här är en bild på ett vanligt band som är något moddat. 20141026_111351~2.jpg

8. Mekmek

Mekmek Friends of KS

äkta kroko/alligator brukar vara lite tunnare än de präglade skinnbanden. Kör på äkta vara.

9. Dalomo
    Trådstartare

Dalomo Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Ja, bara att jag inte ville ha så tunt ändå... :/

10. Mekmek

Mekmek Friends of KS

Aj fan, sorry missade det. Fast Rios kroko är väl någonstans mittemellan skulle jag säga. Har ett till min DJ som funkar perfekt.

11. JayJay

JayJay Biskop

Har inga stalltips förutom att din klocka förtjänar bättre än präglat. Äkta ska det vara när det sitter på lite dyrare klockor. Dessutom är kontrastsöm fienden och passar på väldigt få klockor, jag tror inte skyfall är en av dom.

12. Mekmek

Mekmek Friends of KS

Tyvärr måste jag anföra annan mening ;) Tycker ett slätt svart/mörkbrunt med vit söm matchar de fina index perfekt. Men det är bara jag.

13. Dalomo
    Trådstartare

Dalomo Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Ja, har kommit fram till att det ska vara äkta alligator, cognac och ingen kontrastsöm. Dock tycker jag det kan funka i övrigt. Ger ett mer sportigt uttryck. Men nu något sånt här. Fast jag vill ju ha med viklåset.
    rios.jpg

JayJay och Rockenfeller gillar detta.
  14. Rockenfeller

Rockenfeller Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Om du specialbeställt kör på 19mm då. Jag köpte ett färdigt hirsch på 20mm. Det stör lite att bandet är ihoptryckt för att få plats...

Mårtenssons ur Brookfield