• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passande läder till Aqua Terra?

Dalomo

Rolex
2-Faktor
God kväll,

Är på jakt efter något fint läderband till min Aqua Terra Skyfall. Tror jag är inne på att det ska vara brunt och inte för mörkt. Har ett viklås som jag gärna vill använda så utbudet minskar lite om jag inte vill anpassa ett vanligt band. Önskar gärna att det är något tjockare och inte lövtunt direkt då det gör sig bättre mot klockan tycker jag.

Har inte scoutat originalbanden men har ett hum om vad de kostar. Inte riktigt värt bara för att testa. Dock kan jag ändå tänka mig att lägga lite pengar på ett fint band, så något med lite kvalitet.

Det här är det enda jag hittat som jag kanske gillar men vill kolla om nån annan sitter på något stalltips?

Bb-LB000738-hbraun22-Uhrenarmband.jpg

http://www.watch-band-center.com/watchstrap-p16845h330s335-Watch-band-20mm-ligh.html

Vad säger ni?
 

KMS

Rolex
Gillar du det bandet så leta upp ett äkta krokodil/alligator band. Alla viklås borde väl funka, eller hur är det utformat?
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Gillar du det bandet så leta upp ett äkta krokodil/alligator band. Alla viklås borde väl funka, eller hur är det utformat?
Menade bara att det ska vara anpassat för den typen av viklås som omega gör. Kl 12 sidan på bandet ligger ju över och är synligt. Här är en bild på ett vanligt band som är något moddat.
20141026_111351~2.jpg
 

JayJay

Rolex
Har inga stalltips förutom att din klocka förtjänar bättre än präglat. Äkta ska det vara när det sitter på lite dyrare klockor. Dessutom är kontrastsöm fienden och passar på väldigt få klockor, jag tror inte skyfall är en av dom.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Har inga stalltips förutom att din klocka förtjänar bättre än präglat. Äkta ska det vara när det sitter på lite dyrare klockor. Dessutom är kontrastsöm fienden och passar på väldigt få klockor, jag tror inte skyfall är en av dom.
Tyvärr måste jag anföra annan mening ;) Tycker ett slätt svart/mörkbrunt med vit söm matchar de fina index perfekt. Men det är bara jag.
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Har inga stalltips förutom att din klocka förtjänar bättre än präglat. Äkta ska det vara när det sitter på lite dyrare klockor. Dessutom är kontrastsöm fienden och passar på väldigt få klockor, jag tror inte skyfall är en av dom.
Ja, har kommit fram till att det ska vara äkta alligator, cognac och ingen kontrastsöm. Dock tycker jag det kan funka i övrigt. Ger ett mer sportigt uttryck. Men nu något sånt här. Fast jag vill ju ha med viklåset.
rios.jpg
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Ja, har kommit fram till att det ska vara äkta alligator, cognac och ingen kontrastsöm. Dock tycker jag det kan funka i övrigt. Ger ett mer sportigt uttryck. Men nu något sånt här. Fast jag vill ju ha med viklåset.
rios.jpg
Om du specialbeställt kör på 19mm då. Jag köpte ett färdigt hirsch på 20mm. Det stör lite att bandet är ihoptryckt för att få plats...
 
Topp