• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Samarbete PASSAROUND med Aera.co

Kingesson

Omega
Otur denna gång, men vi får hoppas att det stora intresset gör att Aera vill sponsra en liknande passaround med deras dykarmodell som också ser strålande ut 🌟🤌
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Fudge! Men ser fram emot mycket bilder från er som fick möjligheten att testa 😎
 

lekamen

KS Explorers Club
2-Faktor
Tack för en snabb men trevlig träff i Trysil @hook, och tack för ett grymt generöst och kul initiativ med din egen klocka!

Första intrycket efter en dag på handleden.
Tavlan är helt fantastisk, jag älskar tydligheten och den skålade formen, lumen är också väldigt fin, nästan så den ser bakgrundsbelyst ut med ett vitt sken.
Glaset är även det helt magiskt med den kraftigt kupade formen, och ar-coatingen gör safirglaset helt osynligt i vissa lägen.
Så till de negativa sakerna, det är förstås smart med quick release sprintar, men just dessa sticker ut såpass mycket och på för mig en olycklig position så den ligger och skaver mot handledsknölen. Såpass jobbigt att den nog inte kommer kunna sitta på handleden hela testveckan som tänkt. Ghost-datum är en till sak som drar ner känslan en smula. Spännet i stål är överdrivet stort och tungt, kan ju garanterat minskas ner i kommande utgåvor.

tempImagepYyv45.png


tempImageCueIVC.png
tempImageWRpscM.png
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Och så va överlämningen klar och klockan är nu hos mig! Stort tack till @lekamen för en bra överlämning samt ett härligt snack :)

Återkommer med lite första tankar om klockan senare idag :)
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Efter att ha haft klockan några timmar kan nu jag klämma fram några första tankar kring den!

+ välbyggd med en härlig finish.

+ väldigt trevlig design, upplever den som en grymt trevlig blandning mellan äldre flygare och modern Bauhaus klocka. Boett påminner lite om Ikepod och det kupade glaset ger en härligt effekt.

+ positiv överraskning! Produkt bilderna gör inte klockan rättvis, den var definitivt mkt bättre irl. Framför allt tavlan. Tavlan såg otroligt platt och tråkig ut på bild (visst det kanske va svårt att få de på bild), men siffrorna har lite djup vilket ger den lite mer känsla än nått som kanske bara skulle vara dit tryckt.

- Kronan, jätte bra att det är en skruv krona men den sticker ut alldeles för mkt samt att mellanrummet mellan krona och boett får mig att ständigt bli nervös och orolig att jag glömt skruva in den ordentligt.

- Priset, som sagt riktigt trevlig klocka som funkar till mkt men skulle jag vara villig att betala nästan 15.000kr för den? Nej tyvärr inte. Den är alldeles för enkel för det priset och det är inget som riktigt sticker ut mer än boetten, För de pengarna hade jag nog (tyvärr för Aera) valt en Nomos Club alternativt en Sinn 556.

Men som sagt otroligt trevlig klocka! Vi får väl se om klockan i sin tid ändrar min uppfattning. Än så länge har vi knappt varit tillsammans mer än några timmar ;)

Men testat lite andra band har vi redan hunnit med.

Gjorde sig riktigt bra på Nato
5AF8E9DA-0FCF-41E6-802B-DCE6E7E32C61.jpeg


DAC59070-D022-439D-A642-71604562B244.jpeg


Provade även ett enklare läder med raka sidor. Blev snyggt de med :)
87068E6D-CDAF-4D5F-9DC5-AB3CA5A3988F.jpeg

BB6CBE23-889F-4F10-B09B-A39142AF44F4.jpeg
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Dags att packa ihop kalaset och skicka vidare till näst på tur @m_s
IMG_5398.jpeg

Trevlig klocka men Inge ja skulle köpa 😉
Vill även skicka ett stort tack till den som anordnade denna passaround!
 
Senast ändrad:

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Gummit ser trevligt ut! Jag är inget fan av läder, så jag kommer förmodligen att testa den med olika gummi- och textilarmband.
 

m_s

Patek
2-Faktor
Gummit är väl det jag valt att använda - Tycker designen på klockan som känns modern och sportig görs sig bäst tillsammans med det!

Spontant en trevlig och egen design som får positiva kommentarer från omgivningen. Klockan känns välgjord och gummibandet sitter väldigt skönt!

Lumen har varit godkänd och på en nivå som man förväntar sig av en pilot klocka.

Bra känsla i kronan och uppdraget, däremot så har den ju skuggdatum, dvs urverket har datum men visas ju inget på tavlan så man hör klicket strax innan midnatt. Minor detail men kan störa mig lite.

IMG_2771.jpeg
 

m_s

Patek
2-Faktor
Hörde att man bytt urverk i det två nya färgerna de precis släppt och då försvinner skuggdatum. Däremot verkar man inte uppdatera urverket i de befintliga modellerna (limiterade till 300st per modell så säkert redan tillverkade).
 

rstattin

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Då var det min tur! Har precis hämtat ut paketet :D
IMG_6192.jpeg


I första anblick tycker jag den ser fantastisk ut! Superkul med lite olika band att testa också!
IMG_6193.jpeg

IMB_gj69fy.gif


Gummit var härligt, men jag frågade sambon vilket band hon föredrog och då fick denna åka på istället
IMB_pRhrOl.GIF


g-1.jpeg

r-1.jpeg

r-2.jpeg

utan band.jpeg

utan band-2.jpeg

Overall, supernöjd den lilla tid jag skådat den, ska bli en rolig vecka detta, vågar man använda den på jobbet tro 🤔? Eller blir man halshuggen om man repar den😅?
 

Nilzén

Cartier
Då var det min tur! Har precis hämtat ut paketet :D
IMG_6192.jpeg


I första anblick tycker jag den ser fantastisk ut! Superkul med lite olika band att testa också!
IMG_6193.jpeg

IMB_gj69fy.gif


Gummit var härligt, men jag frågade sambon vilket band hon föredrog och då fick denna åka på istället
IMB_pRhrOl.GIF


g-1.jpeg

r-1.jpeg

r-2.jpeg

utan band.jpeg

utan band-2.jpeg

Overall, supernöjd den lilla tid jag skådat den, ska bli en rolig vecka detta, vågar man använda den på jobbet tro 🤔? Eller blir man halshuggen om man repar den😅?
Åh! Det betyder ju att det snart är min tur. Jag tycker att du skall ha den på jobbet men vara lite normalförsiktig. En passaroundklocka ska användas. Smårepor är karaktär. Det orange bandet ser jättebra ut!
 
Senast ändrad:

rstattin

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Åh! Det betyder ju att det snart är min tur. Jag tycker att du skall ha den på jobbet men vara lite normalförsiktig. En passaroundklocka ska användas. Småreporr karaktär. Det orange bandet ser jättebra ut!
Jajamän, snart din tur ;) Då följer jag dig, är ju som sagt roligare att få använda den :D men såklart är man ju hyfsat försiktig :) Ja, det bandet var riktigt najs!
 

rstattin

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Precis som någon tidigare sagt så är det svårt att få tavlan på bild, mycket bättre i verkligheten! :D
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
Då var det min tur! Har precis hämtat ut paketet :D
IMG_6192.jpeg


I första anblick tycker jag den ser fantastisk ut! Superkul med lite olika band att testa också!
IMG_6193.jpeg

IMB_gj69fy.gif


Gummit var härligt, men jag frågade sambon vilket band hon föredrog och då fick denna åka på istället
IMB_pRhrOl.GIF


g-1.jpeg

r-1.jpeg

r-2.jpeg

utan band.jpeg

utan band-2.jpeg

Overall, supernöjd den lilla tid jag skådat den, ska bli en rolig vecka detta, vågar man använda den på jobbet tro 🤔? Eller blir man halshuggen om man repar den😅?

Klockan ni testar är min personliga som jag köpt av Aera så bara att använda den, den är till för det :)

Så efter avslutad runda kommer jag använda den tillsammans med annat i lådan .
 
Topp