• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe megarea?

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
...eller hackat FB-konto?
https://www.facebook.com/patekgeneve/posts/10153216598693011
2015-04-07_09-36-55.jpg



De påstår här att det absolut inte är hackat dock:
https://www.facebook.com/patekgeneve/posts/10153217357138011

2015-04-07_09-37-18.jpg



Känns ändå lite sådär med smiley, språket och grejer.
Vad tror ni?


EDIT: Solklart hackat.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
"Stop calling it a Scam"

Någon på PPs IT avdelning borde avgå. Troligtvis får man betalningsinstruktioner till western union el. Liknande om man PMar haha..
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
"Stop calling it a Scam"

Någon på PPs IT avdelning borde avgå. Troligtvis får man betalningsinstruktioner till western union el. Liknande om man PMar haha..

Snarare kommunikationsavdelning.
Säkerhet är bara säkrare än sin svagaste länk - till FB-sidor är det kopplat vanliga användare. Har de dålig säkerhet på sina lösenord, eller sin mail för den delen - då går det att ta över sidan.
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Jag tycker faktiskt inte synd om folk som är så villiga att stoppa huvudet i snaran.
Jag delar visserligen din åsikt, och det är inte sällan jag tänker så när jag läser om olika scams i tidningar där t ex folk fått mail från sina banker som begär all möjlig information av olika anledningar. Men samtidigt så vet jag att alla inte har samma internetvana och kanske är lite väl godtrogna för sitt eget bästa. Nu kan man kanske inte applicera det i detta fallet då det mer handlar om att vara rent ut sagt dum om man hoppar på detta "erbjudandet".
 

007

Cartier
Jag delar visserligen din åsikt, och det är inte sällan jag tänker så när jag läser om olika scams i tidningar där t ex folk fått mail från sina banker som begär all möjlig information av olika anledningar. Men samtidigt så vet jag att alla inte har samma internetvana och kanske är lite väl godtrogna för sitt eget bästa. Nu kan man kanske inte applicera det i detta fallet då det mer handlar om att vara rent ut sagt dum om man hoppar på detta "erbjudandet".

Hur f-n vågar du kalla mig dum!? [emoji6]
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Inläggen är nu borta. Låtsas som om det regnar.
Vore ju en god idé av dem att skriva ett kort inlägg där de beklagar vad som hänt, att en längre förklaring kommer publiceras senare.

Grym hantering av sin kommunikationskanal ...inte.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Perfekt, en Aquanaut för bara 47 000! Blir nog att beställa en så fort jag har skickat klart veckans kedjebrev [emoji1]
 

jhm

Panerai
Som allt annat skit som "annonseras ut" på Facebook, oavsett det är Raybanglasögon eller PP. Låter det för bra för att vara sant, så är det GARANTERAT båg. Extra spännande i detta sammanhang, då ingen av de namnkunniga urföretagen bedriver internetförsäljning vad jag vet, inte heller med rabatter. (Sorry, räknar inte med Sinn och liknande i denna "liga".) :)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
PP erkänner aldrig när de klantar sig..

Som allt annat skit som "annonseras ut" på Facebook, oavsett det är Raybanglasögon eller PP. Låter det för bra för att vara sant, så är det GARANTERAT båg. Extra spännande i detta sammanhang, då ingen av de namnkunniga urföretagen bedriver internetförsäljning vad jag vet, inte heller med rabatter. (Sorry, räknar inte med Sinn och liknande i denna "liga".) :)

Extra illa i det här läger då deras säkerhet precis äventyrats. Någon tog över deras Facebooksida.
 
Topp