• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe reklam - bra? För rika swingers?

Optimisten

Cartier
(inspirerat av rolexreklamtråden)
Legenden säger att Miami Vice tog sin början i den korta minnesanteckningen
MTV Cops

Tänk er att någon på PP verkligen gillade filmen Eyes wide shut och beställde en reklamfilm på samma tema och i samma stil.
Eyes wide shut Patek Philippe Annonce

[video]http://youtu.be/Kz4gMYbayUQ[/video]

Är videon fake? Tror inte det.

Men notera sluttexten, där hamrar de verkligen in de sexuella undertonerna om dessa skulle missats av någon:

Who will you be in the next 24 hours?

Jag vet att detta uttryck är tvetydigt, och att klockan riktar sig till kvinnor. Men som man och om man sett filmen är det svårt att inte göra en annan tolkning.

OT: Vad är det för musik i reklamfilmen? Specialskrivet?
 

pulpen

Cartier
2-Faktor
Intressant. Kopplingen till Eyes Wide shut känns verkligen uppenbar även om jag inte tror de vill man ska göra den kopplingen alls.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Haha, jag tycker nog att det blir lite dubbelsidigt när de gör reklam för ett kvartsurverk... Snygg var den inte heller :?
 
Just den där reklamen var väl inget vidare, annars har ju PP en suverän marknadsföring. Tänker då särskilt på "You never actually own"-serien som funnits i många år.

patek-philippe_generation-campaign-5.jpg
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Jag ser inte problemet med att det är ett quartzverk. Kunden vill ha det, Patek Philippe bygger det (och i detta fall världens kanske både bästa och snyggaste quartzare).
 

Optimisten

Cartier
Undersköterskan skrev:
Just den där reklamen var väl inget vidare, annars har ju PP en suverän marknadsföring. Tänker då särskilt på "You never actually own"-serien som funnits i många år.

patek-philippe_generation-campaign-5.jpg

Den serien är bra, men just den där var ju inte så bra. Den säger ju:
"Patek Philippe, för dig som är rik men så dum att du inte klarar av mellanstadiematte."
 

Optimisten

Cartier
carlanton skrev:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=B-3Rw0KBePo[/video]

Roligaste 10 minuterna i mitt liv.

Japp, gör en insats och köp klockor till alla yngre släktingar som saknar klocka till jul! Dock har jag förståelse för om det inte blir en PP i varje paket...
 
Topp