• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

mhgard

Panerai
2-Faktor
Om marknadsvärdet är 220-230 och de köper en av dig för 225 är det ju en rätt ok deal i det fallet. Kanske går att pruta lite på nästa Patek också om man inte kräver lika mycket i inbyte? Intressant lösning att lägga priset på värdet+provision iaf.
 

VintageCollector

Cartier
2-Faktor
82BCC115-1680-41A1-A6A2-82140C90C85B.jpeg
För att illustrera skillnaden mellan 5711/1P-011 och 5711/1P-010. Och nej Roffe, det lär inte ligga några tusen och vänta i ett hemligt valv hos Patek. Det sägs att det tillverkats totalt ca 30 st 5711/1P-010 de senaste åren. Vilket stämmer väl med Echo Deltas uppgifter.
 
Inside info:

Patek Aquanaut 5167 i helstål som var uttagen 2017.01 såldes till LW för 225.000 för ett par månader sedan om någon undrar ... de lade ut den för 265 på sin sida
Då är det juh ca 225 man bör kunna räkna med att kunna få en för om man letar, eftersom folk uppenbart är villiga att sälja till LW för det, varför inte till dig för samma?

Nu blev iaf jag att sänka ribban för vad jag är villig att betala för en orepad med garanti kvar.
Tack

Mvh
 
82BCC115-1680-41A1-A6A2-82140C90C85B.jpeg
För att illustrera skillnaden mellan 5711/1P-011 och 5711/1P-010. Och nej Roffe, det lär inte ligga några tusen och vänta i ett hemligt valv hos Patek. Det sägs att det tillverkats totalt ca 30 st 5711/1P-010 de senaste åren. Vilket stämmer väl med Echo Deltas uppgifter.
Ang det "hemliga valvet" så kan du juh bara gissa, precis som jag. Eller hur? ☺
Det sägs att priserna på diamanter speglar tillgången/efterfrågan också. Ändå så VET vi att ca 90% av diamanterna som skulle kunna finnas på marknaden ligger oregistrerade, dolda från marknaden för att kunna hålla priserna uppe på de som finns på den öppna marknaden. ☺
 

Rey

Rolex
Ang det "hemliga valvet" så kan du juh bara gissa, precis som jag. Eller hur? ☺
Det sägs att priserna på diamanter speglar tillgången/efterfrågan också. Ändå så VET vi att ca 90% av diamanterna som skulle kunna finnas på marknaden ligger oregistrerade, dolda från marknaden för att kunna hålla priserna uppe på de som finns på den öppna marknaden. ☺

En diamant påverkar ju inte av att bara ligga still. En klocka bör ju optimalt sätt inte ligga en massa år för då krävs en ny genomgång för att se till att den håller måtten och serviceintervall osv. Därav tror jag också att de tillverkar dem när de ska säljas :)
 
En diamant påverkar ju inte av att bara ligga still. En klocka bör ju optimalt sätt inte ligga en massa år för då krävs en ny genomgång för att se till att den håller måtten och serviceintervall osv. Därav tror jag också att de tillverkar dem när de ska säljas :)
Ja det låter rimligt, men oavsett så gissar vi bara, även om jag är mer benägen att hålla med er nu än för ett par dagar sedan.
Det skulle juh annars kunna vara då att de pressat upp tusen boetterna och länkar och sen sätter ihop verken när det är dags..?
Oavsett så tror och gissar vi bara

Mvh
 

M.U

Rolex
Då är det juh ca 225 man bör kunna räkna med att kunna få en för om man letar, eftersom folk uppenbart är villiga att sälja till LW för det, varför inte till dig för samma?

Nu blev iaf jag att sänka ribban för vad jag är villig att betala för en orepad med garanti kvar.
Tack

Mvh
Skillnad att sälja till privatperson kontra företag. Så klart det blir billigare att sälja till företag då man blir på annat sätt garanterad pengarna om du förstår vad jag menar? :)
 

VintageCollector

Cartier
2-Faktor
Ang det "hemliga valvet" så kan du juh bara gissa, precis som jag. Eller hur? ☺
Det sägs att priserna på diamanter speglar tillgången/efterfrågan också. Ändå så VET vi att ca 90% av diamanterna som skulle kunna finnas på marknaden ligger oregistrerade, dolda från marknaden för att kunna hålla priserna uppe på de som finns på den öppna marknaden. ☺
Självklart kan vi inte veta säkert men jag litar ärligt talat på @Echo Delta :s (och på min egen) erfarenhet något mer än din när det gäller Patek.
 
Senast ändrad:

EWEA

Cartier
Då är det juh ca 225 man bör kunna räkna med att kunna få en för om man letar, eftersom folk uppenbart är villiga att sälja till LW för det, varför inte till dig för samma?

Nu blev iaf jag att sänka ribban för vad jag är villig att betala för en orepad med garanti kvar.
Tack

Mvh
En orepad aquanaut = en oanvänd aquanaut ;)
Du får nog höja ribban något...
 
Topp