• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

kirex

Cartier
Jag kan inte låta bli att fundera på om Nautilus 5976 kommer i en stålversion. Den är faktiskt rätt häftig med sitt stora format. Vissa kommer nog kalla den för grotesk. Den kräver troligen en handled på minst 19-20 cm för att 5976:an skall sitta snyggt, skulle jag tro. Här är ett handledsskott, dock inte min:(.
Patek Philippe Nautilus_n (2).jpg
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Jag kan inte låta bli att fundera på om Nautilus 5976 kommer i en stålversion. Den är faktiskt rätt häftig med sitt stora format. Vissa kommer nog kalla den för grotesk. Den kräver troligen en handled på minst 19-20 cm för att 5976:an skall sitta snyggt, skulle jag tro. Här är ett handledsskott, dock inte min:(.
Patek Philippe Nautilus_n (2).jpg

Tyvärr känns ju grotesk som ett understatement:confused:
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Så djäkla nöjd med denna!
En klocka som växer när man hamnar djupare i klock-träsket.
För några år sedan tyckte jag ärligt att den var dö-ful och bara märklig med visare på fel ställen, olika storlekar på sub-dials och en djäkla månfas inkastad bara för att..
Men idag så tycker jag att den är fantastisk! Är väl det som kallas för "acquired taste" och något jag tror gör att jag inte kommer att ledsna på den :)
IMG_6270.JPG
Riktigt trevlig den där. Nu blev det en VC Overseas i stället i somras men den är fortfarande en möjlig kandidat i framtiden. Skulle bara behöva sälja av lite annat först och det vet jag inte om jag vill så tyvärr inget som ligger i en nära framtid.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Tycker att den är så sjukt bra och helt rätt! Hade varit roligare i stål men mer i linje med dem att göra den i vitguld
Förutom att den är lite väl stor så tycker jag den blev bra, men känns inte som en Patek. Men å andra sida så sa väl en del likadant när Nautilus kom, att den inte kändes som en PP.
 

Capo

Omega
2-Faktor
Någon som ägt, eller haft möjlighet att klämma på, en Perpetual calender ref 3940? Föll så hårt när jag fann den och började läsa på...
 

MånsT

Rolex
Gondolo.. Någon som har synpunkter?
Finns det någon här som äger en, har provat eller har någon erfarenhet?
Har någon sett en 5024, 5111 eller 5124 inne hos någon handlare i Stockholmtrakten?
Har fått ett oförklarligt begär efter en 5124j!
5124 j+g:
IMG_0797.JPG
IMG_0799.JPG
IMG_0795.JPG
IMG_0798.JPG
Inga erfarenheter över huvudtaget, men vitguld med Breguet-siffror är väldigt snyggt.
 
Så djäkla nöjd med denna!
En klocka som växer när man hamnar djupare i klock-träsket.
För några år sedan tyckte jag ärligt att den var dö-ful och bara märklig med visare på fel ställen, olika storlekar på sub-dials och en djäkla månfas inkastad bara för att..
Men idag så tycker jag att den är fantastisk! Är väl det som kallas för "acquired taste" och något jag tror gör att jag inte kommer att ledsna på den :)
IMG_6270.JPG

En fråga till er som har en 5712. Badar ni med klockan på?
Fantastisk klocka.
 
Topp