• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

FlipSwede

Rolex
Första gången jag kikade på 5711 var 2014, då gick den för 250k. Ett kap idag såklart. Även om den går upp till 2M imorgon så är det i min värld alldeles för mycket pengar som ligger investerade i ett konststycke som ger mig samma glädje som en VC, AP eller något annat. Då lägger jag hellre pengarna på något annat. Av den anledningen så tycker jag att det är för högt.
Sjalvklart har du ratt till din asikt.
Men i grund och botten ar det alltsa inget fel pa dagspriset.Det ar bara for dyrt for dig (och mig ocksa).
 
Sjalvklart har du ratt till din asikt.
Men i grund och botten ar det alltsa inget fel pa dagspriset.Det ar bara for dyrt for dig (och mig ocksa).
fair enough. allt är relativt. Men kan ändå tycka att priset har sprungit iväg lite väl fort jämfört med andra märken. En daytona gick för 150k för 3 år sen. idag går den för 280k. ca 100% ökning. Jämfört med 5711 som har stigit med ca 200%. Men det finns en efterfråga och marknaden verkar vilja betala det
 

FlipSwede

Rolex
fair enough. allt är relativt. Men kan ändå tycka att priset har sprungit iväg lite väl fort jämfört med andra märken. En daytona gick för 150k för 3 år sen. idag går den för 280k. ca 100% ökning. Jämfört med 5711 som har stigit med ca 200%. Men det finns en efterfråga och marknaden verkar vilja betala det
Marknaden har alltid ratt.
Accepterar man det enkla faktumet sa blir det mycket lattare att agera efter eget sunt fornuft.
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Första gången jag kikade på 5711 var 2014, då gick den för 250k. Ett kap idag såklart. Även om den går upp till 2M imorgon så är det i min värld alldeles för mycket pengar som ligger investerade i ett konststycke som ger mig samma glädje som en VC, AP eller något annat. Då lägger jag hellre pengarna på något annat. Av den anledningen så tycker jag att det är för högt.
Ja, du är inte ensam om att tycka det är för dyrt.
Galenskap om du frågar mig.
(Dock har detta diskuterats alltför många gånger i den här och andra trådar)
 

dempha

Rolex
2-Faktor
fair enough. allt är relativt. Men kan ändå tycka att priset har sprungit iväg lite väl fort jämfört med andra märken. En daytona gick för 150k för 3 år sen. idag går den för 280k. ca 100% ökning. Jämfört med 5711 som har stigit med ca 200%. Men det finns en efterfråga och marknaden verkar vilja betala det
Njaa lyckas du klippa den senaste reffen av daytona i stål för 280 lök så har du nog väldigt ”tur”. Känns snarare som 320 och uppåt för den svarta, ännu mer för den vita
 
41.jpg

Det var helt klart "billigare" förr... en bild på min gamla.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Mer eller mindre, Den var inte "värd" då och definitivt inte nu vad som begärs för den, men det är ju bara min åsikt...
Håller helt med. Bara skönt att själv göra det klart för sig själv. Flesta av de hypade klockorna idag roar mig bara att titta till nuförtiden. Finns några få jag betalat mer för idag än jag gjorde igår. Enda jag kanske saknar jag sålde var AP RO Championship i tantal/stål. Köpte nog för ca 20’, tjänade ca 10’ när jag sålde. Hade varit kul med en RO i samlingen.
 

Espresso

Cartier
Går det att få tag på en 5711 i stål idag? Finns det någon butik i Sthlm där man kan skriva upp sig på listan och faktiskt få den?
Med tanke på att klockan slutat tillverkats så är nog chansen helt borta nu. Visst kan det säkert finnas några undangömda fortfarande men det är ju i stort en klocka för andrahandsmarknaden nu.
 

Espresso

Cartier
Okej, kanske jag som har fel i så fall. Men jag hittar inget om att den skulle vara discontinued.
Såg den här texten från pateks hemsida.

Following the announcement that 2021 will be the last production year of the stainless steel model Ref. 5711/1A, this cult model is unveiled with an olive green dial – a hue that never existed before in the Nautilus collection. This new shade replaces the Ref. 5711/1A-010 with a blue-black gradated dial.
 

SESC

Omega
Angående 5990 och 5711R, hur kan hodinkee och co veta att dom går ut i produktion?
källor högt upp i PP?
varför skulle PP smyga ut en sån sak till bloggare innan ens AD får reda på de?

nån som sitter på nån typ av information vad dessa "rykten" eller sanning kommer ifrån?
 

FlipSwede

Rolex
Angående 5990 och 5711R, hur kan hodinkee och co veta att dom går ut i produktion?
källor högt upp i PP?
varför skulle PP smyga ut en sån sak till bloggare innan ens AD får reda på de?

nån som sitter på nån typ av information vad dessa "rykten" eller sanning kommer ifrån?
Kanske bra for de egna affarerna att pasta bade det ena och det andra.
Alltid finns det nagon klenbegavad som tror pa det och darfor skyndar sig att handla innan det blir "omojligt"
 
Topp