• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patrik86

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Blev kontaktad av Patrik och han börjar pruta direkt i första PMet, efter några av förhandlingar fram o tillbaka tills han känner att priset är rätt för honom ber han om fler bilder via Sms.

Tar mig tiden och tar nya bilder på det han önskar och skickar över bilder på klockan via Sms, nu kommer kruxet, all kontakt efter bilderna blir nattsvart och mörk död ifrån personens sida...

”Nu kanske han somna så vi får säkert höras av mer imorgon” tänker jag för ingen kan va så otrevlig efter allt han drar en igenom för att inte ha hyfs eller respekten att säga ”Nej, kanske” eller vilket skitsvar du kan plocka ur röven för att gå ut ur affären du drog igång.
Vi alla har alla haft stunder där man kanske ångrat sig eller klockan inte är rätt för en, och det är normalt.

Dagen efter skickar man en ”antar att du inte är intresserad av klockan” och hela dagen går och inget svar, nu är denna klocka (Rolex) lättsålt och det är inte på liv eller död för ens egen del.

MEN! Människa, skaffa dig lite hyfs & respekt att svara istället för att spela död. Ingen kommer klandra dig och det spelar ingen roll om du nu vill ha den eller inte.
Börja inte pruta på något du inte tänker slutföra eller vill testa dig fram för att därefter sluta svara.
Dina 20 poster ger inte rätt signaler när du gör så som du gör.

I övrig önskar jag dig en trevlig jul och hoppas farbror tomten ger dig julklappar med hyfs för det verkar vara något du saknar?!

Ps: Här har du lite läsvärda tips:
https://klocksnack.se/threads/till-nya-medlemmar-som-ska-köpa-på-forumet.83374/
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Blev kontaktad av Patrik och han börjar pruta direkt i första PMet, efter några av förhandlingar fram o tillbaka tills han känner att priset är rätt för honom ber han om fler bilder via Sms.

Tar mig tiden och tar nya bilder på det han önskar och skickar över bilder på klockan via Sms, nu kommer kruxet, all kontakt efter bilderna blir nattsvart och mörk död ifrån personens sida...

”Nu kanske han somna så vi får säkert höras av mer imorgon” tänker jag för ingen kan va så otrevlig efter allt han drar en igenom för att inte ha hyfs eller respekten att säga ”Nej, kanske” eller vilket skitsvar du kan plocka ur röven för att gå ut ur affären du drog igång.
Vi alla har alla haft stunder där man kanske ångrat sig eller klockan inte är rätt för en, och det är normalt.

Dagen efter skickar man en ”antar att du inte är intresserad av klockan” och hela dagen går och inget svar, nu är denna klocka (Rolex) lättsålt och det är inte på liv eller död för ens egen del.

MEN! Människa, skaffa dig lite hyfs & respekt att svara istället för att spela död. Ingen kommer klandra dig och det spelar ingen roll om du nu vill ha den eller inte.
Börja inte pruta på något du inte tänker slutföra eller vill testa dig fram för att därefter sluta svara.
Dina 20 poster ger inte rätt signaler när du gör så som du gör.

I övrig önskar jag dig en trevlig jul och hoppas farbror tomten ger dig julklappar med hyfs för det verkar vara något du saknar?!

Ps: Här har du lite läsvärda tips:
https://klocksnack.se/threads/till-nya-medlemmar-som-ska-köpa-på-forumet.83374/
Blev även jag kontaktad av @Patrik86 då han var intresserad av en tavla jag hade till salu. Återkom med en motfråga och sen var det tyst. PM:ade igen efter ett par veckor och frågade om han var fortsatt intresserad. Det var han inte då affären med den klockan som tavlan var ämnad för inte hade gått i lås. Inga konstigheter med det (förutom att man bör meddela detta direkt isåfall)

Patrik frågar då om jag inte möjligtvis har en fullset Day-Date som jag kan tänkas sälja. Visst äger jag en sådan, men jag poängterar både 1 och 3 gånger att jag helst inte vill sälja denna om det inte kommer ett riktigt bra bud. Patrik efterfrågar lite information och jag skickar över detta samt en del bilder på klockan.
Patrik föreslår ett delbyte med en Submariner han har till försäljning, jag säger att det inte känns jättehett spontant men till rätt pris och med rätt mellanskillnad så kan jag överväga det.

Patrik föreslår en mellanskillnad som i mina ögon är väldigt låg i kombination med att hans objekt i mina ögon är övervärderat då det saknas certifikat på en så pass ny klocka.
Jag dubbelkollar med honom och frågar om värderingen han värderat mitt objekt till XX kronor. Patrik svarar att han tolkar det som ett nej och att jag inte verkar vilja komma med ett motbud och hälsar att jag ska njuta av min fina klocka.
Därefter länkar han till två osålda objekt med ungefär samma tillbehör som mitt men i väsentligt sämre skick och hänvisar till att "dessa ligger osålda och är ute för dyrare peng"
Jag frågar honom om vad han tror själv, hälsar att han kan köpa någon av dom två objekten isåfall och tackar för att han ödslade min tid med sitt skambud.
Patrik svarar då på följande vis "Oh, du var en dryg jävel. Återkom med ett motbud om du vill få den såld eller sluta gnäll över att din fantasier inte är representativa för marknaden"

Jag påpekar två saker för Patrik. Dels att jag tidigt i vår konversation samt flertalet gånger sagt att det ska till ett BRA bud för att jag ska överväga sälj. Hans bud var inte ens skäligt.
Dels att han uppenbarligen inte kan se skillnaden i skick mellan mitt exemplar och de två andra osålda (och antagligen anledningen till att de inte är så heta på marknaden).
Patrik tycker att jag ska sluta spendera min övervärderade tid på trams och jag svarar att Patrik borde läsa på lite om vad han ska köpa innan han börjar med skambud och blocketfasoner.

Likt @sherwan önskar jag Patrik en trevlig jul och tycker att det är tråkigt att du bemött fler Klocksnackare på samma sätt.
 
Topp