• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

ska klockan ha datumfönster vid klockan 6 ?


  • Totala väljare
    217

pedral

Omega
2-Faktor
748C7432-E7D4-49F0-959C-EF4C048A04F5.jpeg
 

Klockentusiasten

Cartier
2-Faktor
nedladdning.jpeg.jpg
Nu har jag inte hängt med i tråden från början men misstänker att designen är inspirerad av klockan ovan, men istället för en kraschad Cartier, utgår man från en överkörd AP?

Med det sagt gillar jag verkligen designen, coolt med något annorlunda som sticker ut och gillar stl på runt 38 mm. Frågan är vilken prisklass talar vi om? Är jättesugen att delta om de blir någon passaround! :)
 

Johlin

Omega
2-Faktor
Kul design, och som sagt innan, kul med lite mer unik design.
Vissa bilderna ger mig en känsla av att jag ser oskarpt, men jag tror det är en illusion i bilden, och ser nog annorlunda ut i verkligheten. På kanterna vid 1-2, 4-5, 7-8 och 10-11 känns det lite som man ser den genom en lins som ger distortion så att linjen böjer sig, men tror som sagt det ger ett annat intryck i verkligheten.
 

pedral

Omega
2-Faktor
Så nu när julen närmar sig och jag fått de senaste samples så har jag tänkt att ge en passaround klocka. Ni som vill vara med får gärna säga till så skickar jag ut det inom två veckor (PS det blir en annan färg som ska skickas runt)

sist men inte minst skulle nån av er veteraner kunna dela med sig av reglerna för passaround?
 

Bilagor

  • EA7D5824-01D2-47F1-8E96-1582118C0180.jpeg
    EA7D5824-01D2-47F1-8E96-1582118C0180.jpeg
    452.8 KB · Visningar: 17

Caravelle33

Vacheron
Så nu när julen närmar sig och jag fått de senaste samples så har jag tänkt att ge en passaround klocka. Ni som vill vara med får gärna säga till så skickar jag ut det inom två veckor (PS det blir en annan färg som ska skickas runt)

sist men inte minst skulle nån av er veteraner kunna dela med sig av reglerna för passaround?
Jag har ju fått förmånen att följa med lite i utvecklingen. Stort grattis till att den äntligen börjar bli produktionsfärdig. Hur passarounds funkar vet jag inte eftersom jag aldrig har varit delaktig i en sådan. Jag har ju redan en Pedral hemma så jag behöver inte belasta listan.
 

3R1K

Cartier
Kul initiativ och bra driv bakom idén och utförandet.

Undrar var namnet kommer från och ifall du tror det är bra från ett marknadsföringsperspektiv. Hur kom du fram till just Pedral? Låter nämligen som ett ganska hårt ord som inte flyter så bra ur munnen varken på svenska eller engelska, så tänker jag omedelbart på epidural (som visserligen flyter lite bättre- bokstavligen talat men ingenting man vill tänka på)

Det har kanske nämnts innan i tråden, ursäkta om så är fallet.
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Så nu när julen närmar sig och jag fått de senaste samples så har jag tänkt att ge en passaround klocka. Ni som vill vara med får gärna säga till så skickar jag ut det inom två veckor (PS det blir en annan färg som ska skickas runt)

sist men inte minst skulle nån av er veteraner kunna dela med sig av reglerna för passaround?
Kul! Jag är gärna med på en passaround med efterföljande tankar/recensioner.

Brukligt är väl så här:

Du bestämmer först och främst vad du vill ha ut av deltagandet. Lämpligtvis en recension och bilder på klockan. Du bestämmer hur många som ska få vara med och hur länge varje person ska få ha klockan (en vecka känns väl bra?). Du bestämmer hur den ska skickas mellan deltagarna (rek är väl lämpligt) och i vilken ordning detta ska ske. Ibland tar man hänsyn till var deltagare bor så att den kan lämnas F2F om avstånden är väldigt korta, men det är ju lite upp till var och en i dessa tider.

Till sist bestämmer du om klockan ska returneras till dig och leva vidare som t ex recensionsex eller om den ska lottas ut bland deltagarna. Väljer du det sista så kan du ju antingen köra ren lottning bland deltagarna eller låta alla rösta på vem som t ex skrivit bäst eller tagit bäst bilder.

Kör hårt! :)
 

pedral

Omega
2-Faktor
Kul initiativ och bra driv bakom idén och utförandet.

Undrar var namnet kommer från och ifall du tror det är bra från ett marknadsföringsperspektiv. Hur kom du fram till just Pedral? Låter nämligen som ett ganska hårt ord som inte flyter så bra ur munnen varken på svenska eller engelska, så tänker jag omedelbart på epidural (som visserligen flyter lite bättre- bokstavligen talat men ingenting man vill tänka på)

Det har kanske nämnts innan i tråden, ursäkta om så är fallet.
Det har snarare varit tvärtom där jag fått komplimanger för varumärkesnamnet.Du är den första av bokstavligt talat 100+ personer jag talat med som säger att varumärkesnamnet flyter så bra ur munnen på varken svenska eller engelska. Därför är jag otroligt tacksam för att dessa språk inte är de enda språken i världen 😉.
Tack för input men det finns flera varumärken som inte gör sig fint på varken svenska eller engelska, BillerudKorsnäs,Audemar Piguet, Lanvin, Cartier eller Orrefors, men folk köper fortfarande deras produkter 😊.

ställ gärna upp på passaround runda och prova klockan för att sen se vad du tycker om produkten?
 

pedral

Omega
2-Faktor
Kul! Jag är gärna med på en passaround med efterföljande tankar/recensioner.

Brukligt är väl så här:

Du bestämmer först och främst vad du vill ha ut av deltagandet. Lämpligtvis en recension och bilder på klockan. Du bestämmer hur många som ska få vara med och hur länge varje person ska få ha klockan (en vecka känns väl bra?). Du bestämmer hur den ska skickas mellan deltagarna (rek är väl lämpligt) och i vilken ordning detta ska ske. Ibland tar man hänsyn till var deltagare bor så att den kan lämnas F2F om avstånden är väldigt korta, men det är ju lite upp till var och en i dessa tider.

Till sist bestämmer du om klockan ska returneras till dig och leva vidare som t ex recensionsex eller om den ska lottas ut bland deltagarna. Väljer du det sista så kan du ju antingen köra ren lottning bland deltagarna eller låta alla rösta på vem som t ex skrivit bäst eller tagit bäst bilder.

Kör hårt! :)
Vilken feedback, självfallet ska en passaround lösas för dig. Jag kommer att skicka med två olika prototyper och modeller. Jag ska kolla igenom tråden och se vilka som anmält sig så får jag ordna vilka som ska få vad och i vilken turordning. Ett stort tack för tipset @thewordfox
 

pedral

Omega
2-Faktor
Kul design, och som sagt innan, kul med lite mer unik design.
Vissa bilderna ger mig en känsla av att jag ser oskarpt, men jag tror det är en illusion i bilden, och ser nog annorlunda ut i verkligheten. På kanterna vid 1-2, 4-5, 7-8 och 10-11 känns det lite som man ser den genom en lins som ger distortion så att linjen böjer sig, men tror som sagt det ger ett annat intryck i verkligheten.
Upp till dig att avgöra men du får gärna vara med på listan av mottagare för passaround om du vill
 

Bilagor

  • 414FFD90-997F-4665-8812-D13A8944F15E.jpeg
    414FFD90-997F-4665-8812-D13A8944F15E.jpeg
    127 KB · Visningar: 16
  • 243B8F72-53F2-4E85-B205-1CA5C0E80153.jpeg
    243B8F72-53F2-4E85-B205-1CA5C0E80153.jpeg
    119 KB · Visningar: 13

pedral

Omega
2-Faktor
nedladdning.jpeg.jpg
Nu har jag inte hängt med i tråden från början men misstänker att designen är inspirerad av klockan ovan, men istället för en kraschad Cartier, utgår man från en överkörd AP?

Med det sagt gillar jag verkligen designen, coolt med något annorlunda som sticker ut och gillar stl på runt 38 mm. Frågan är vilken prisklass talar vi om? Är jättesugen att delta om de blir någon passaround! :)
Du är såklart välkommen att stå på listan för passaround
 

3R1K

Cartier
Det har snarare varit tvärtom där jag fått komplimanger för varumärkesnamnet.Du är den första av bokstavligt talat 100+ personer jag talat med som säger att varumärkesnamnet flyter så bra ur munnen på varken svenska eller engelska. Därför är jag otroligt tacksam för att dessa språk inte är de enda språken i världen 😉.
Tack för input men det finns flera varumärken som inte gör sig fint på varken svenska eller engelska, BillerudKorsnäs,Audemar Piguet, Lanvin, Cartier eller Orrefors, men folk köper fortfarande deras produkter 😊.

ställ gärna upp på passaround runda och prova klockan för att sen se vad du tycker om produkten?

Varifrån kommer namnet om jag får fråga, av ren nyfikenhet? Kanske från ett namn säg Peder Ahlgren eller någonting åt det hållet (vild gissning).

Uppskattar ditt svar, jag är gärna med och känner/klämmer på klockan för att skicka vidare och dela mina reflektioner.

Mvh,
Erik
 

ScubaKing

Audemars
Namnet gav mig rysningar, låter som någon form av hostmedicin från Tjeckien. Sedan såg jag klockan, det gjorde inte saken bättre alls. Enligt mig finns det inte ett enda rätt på denna klocka...
 

Okonomiyaki

Panerai
2-Faktor
Inläggen i denna tråd är obetalbara. 🤣 Redan från början bjuder ni på humor på hög nivå. Rekommenderad läsning. Förövrigt starkt av TS att försätta projektet med den formen av "uppmuntran".

Angående klockan så är det kul med en nyskapande design och jag gillar bilderna ovan men olika kontrastfärger.

Jag kan tänka mig att jag personligen behöver lite tid att vänja mig med designen, då den inte är standard så att säga. Den känns lite disharmonisk. Det kanske gör att man inte tröttnar på klockan andra sidan. Alternativt att jag inte skulle köpa den.
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Namnet är väl inget fel på? Tänker vi att det uttalas lite kort, Peddral, eller med betoning på långa a, typ Pedraaal?
 
Topp