• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Perfekt duo!

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Förstår ditt i-landsproblem till punkt och pricka. Varje gång jag drar på mig 116515 slås jag av hur lätta gamla stålrollar är. Funkar förvånansvärt bra med 116655
image.jpeg
Skönt att jag inte är ensam om problemet :)

Den Daytonan är grymt snygg! Jag testade den och den satt riktigt skönt på armen, riktigt tjusigt val! Kör du den med rubber b eller läder?
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Skönt att jag inte är ensam om problemet :)

Den Daytonan är grymt snygg! Jag testade den och den satt riktigt skönt på armen, riktigt tjusigt val! Kör du den med rubber b eller läder?

Tack, jag gillar den också. Kör den uteslutande med rubberB, satte på det som sommarband men det blev kvar och har suttit på sedan dess. Den blir sjukt mycket följsammare med med gummi helt enkelt.
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Tack, jag gillar den också. Kör den uteslutande med rubberB, satte på det som sommarband men det blev kvar och har suttit på sedan dess. Den blir sjukt mycket följsammare med med gummi helt enkelt.
Med risk att låta lite puckad så kom jag på alldeles för sent att man kan byta lädret mot rubber b :banghead: Då jag gillar kunna bada med klockorna. Hade tanken slagit mig tidigare så har jag nog valt samma, chokladfärgen är grymt snygg, den var min frus favorit ;)
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Med risk att låta lite puckad så kom jag på alldeles för sent att man kan byta lädret mot rubber b :banghead: Då jag gillar kunna bada med klockorna. Hade tanken slagit mig tidigare så har jag nog valt samma, chokladfärgen är grymt snygg, den var min frus favorit ;)

Chokladen är nice, den matta tavlan och bezeln är ju sjukt nice på YM. Känns som det går jämnt ut.
Ang. rubberB så får du se det från den positiva sidan, nu vet du vad du skall skaffa när du flippar YM:en;)
 

Calle med C

Panerai
Perfekt vet jag inte riktigt, men båda är ganska trevliga. Synpunkter gällande Seikon tar jag gärna emot om något skulle vara suspekt med den (jag vet att det finns de på forumet som kan Seiko bra!). Köpte den för en billig slant och kom på ett Seikogummi och den har egentligen inte används överdrivet mycket. Daterad till 1977.

mxnJEn4.jpg

6Bb4Yb8.jpg

XidTuvX.jpg
 
Senast ändrad:

laketwig

Patek
2-Faktor
Det är inte nödvändigtvis dom dyraste eller "bästa" klockorna som bildar en perfekt duo. OK, lite nyhetens behag i mitt fall, då det är mina två senaste anskaffningar, men dom bildar ett riktigt bra par som man kommer långt med. En dykare/beater och en sportdressare, båda givetvis på länk, som jag hypotetiskt skulle kunna bli en TWG med ... ;)
Omega + IWC I.jpg
 

sir alex

Panerai
Det är inte nödvändigtvis dom dyraste eller "bästa" klockorna som bildar en perfekt duo. OK, lite nyhetens behag i mitt fall, då det är mina två senaste anskaffningar, men dom bildar ett riktigt bra par som man kommer långt med. En dykare/beater och en sportdressare, båda givetvis på länk, som jag hypotetiskt skulle kunna bli en TWG med ... ;)
Omega + IWC I.jpg
IWC:n är definitivt en keeper.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Det är inte nödvändigtvis dom dyraste eller "bästa" klockorna som bildar en perfekt duo. OK, lite nyhetens behag i mitt fall, då det är mina två senaste anskaffningar, men dom bildar ett riktigt bra par som man kommer långt med. En dykare/beater och en sportdressare, båda givetvis på länk, som jag hypotetiskt skulle kunna bli en TWG med ... ;)
Omega + IWC I.jpg
Tycker också att en sportklocka med vridbar bezel och en klocka med integrerad länk utgör bästa duon.
Min gamla duo.
image.jpeg

Min nuvarande duo
image.jpeg
 
Topp