Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Phillippe watch kronograf

Diskussion i 'Vintage' startad av Sandkvist, 5 juli 2013.

1. Sandkvist
    Trådstartare

Sandkvist Friends of KS

Tjo, har hittat en äldre kronograf av märket "philippe watch" och tänkte se om det är något någon känner igen?

/Victor

2. China

China Guest

Lägg upp några bilder så ökar sannolikheten att du får bra svar.:)

Målarn gillar detta.
  3. Sandkvist
    Trådstartare

Sandkvist Friends of KS

Saken är den att det är i en butik och jag tog ingen bild :p

4. JS

JS Friends of KS

Målarn, Aquaracer2, Sandkvist och 1 annan gillar detta.
  5. Sandkvist
    Trådstartare

Sandkvist Friends of KS

Spelar ingen roll längre, tyckte priset var 2900 men tydligen var det 8900kr, så det var ur budgeten.

6. Sandkvist
    Trådstartare

Sandkvist Friends of KS

Här är klockan ändå för de som är intresserade, tog en bild när jag gick tillbaka och kollade priset. Pga assunkig och långsam hotellsuppkoppling så har jag dragit ner kvallen ganska ordentligt. [​IMG]

7. China

China Guest

En kvalificerad gissning är att klockan sålts av Henri Stern Watch Agency Inc. Ett Amerikanskt företag som importerade olika Schweiziska "private labels". Tyvärr har jag ingen historik eller annat att bjuda på.

8. Sandkvist
    Trådstartare

Sandkvist Friends of KS

9. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

Utan att veta så mycket (o nån flaska mousserande under västen) tänker jag mest "chronograph suisse", otät tunn boett (iofs 18k) med fyrkantiga tryckknappar och ett (i bästa fall) Landeron X48... värde ett par tuss max om tavlan är orörd - virgin cold press...