• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Plånbok/klocka kombo ....

aljung

Panerai
2-Faktor
Kör svenskt
klockanplånbok.JPG
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Har haft en saddlebackväska. Tyvärr var den så jefla tung även tom så den blev mest hängande hemma. Kändes som att släppa runt 2 bowlingklot. Men grym kvalité är det.
 

san

Cartier
2-Faktor
Har haft en saddlebackväska. Tyvärr var den så jefla tung även tom så den blev mest hängande hemma. Kändes som att släppa runt 2 bowlingklot. Men grym kvalité är det.

Lite OT, men hur skulle du jämföra lädret du jobbar med med Saddlebacks? Jag kan inte påstå att jag är särskilt insatt i ämnet, men Saddleback påstår sammanfattningsvis att "hemligheten" är kombinationen fullnarvskinn och tjock polyestertråd. Men det kanske inte är hela sanningen? Upplys gärna en mindre vetande :)
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Det stämmer nog att det är ett extremt tjockt fullnarvskinn och med en polyestertråd så håller den en livslängd. Jag använder mest polyestertråd också för att den är extremt stark, tål väta, trasslar sig inte och är lätt att sy med.
 
  • Like
Reactions: san

Ernesto

Patek
2-Faktor
Snyggt band! Får man fråga vart man hittar ett sådant?

Tack! Det är tillverkat av Kvisten här på forumet. Han har kvistvik.se och har således grymma grejer. Har själv flera saker därifrån så jag talar av personlig erfarenhet!

Just det här bandet är måttat efter mina tunna handleder. Längdmässigt, formmässigt och till och med hålen. Kikar du noga på förra bilden så ser du att det bara är två hål.

En närbild:
image.jpg
 

wojtecki

Cartier
Tack! Det är tillverkat av Kvisten här på forumet. Han har kvistvik.se och har således grymma grejer. Har själv flera saker därifrån så jag talar av personlig erfarenhet!

Just det här bandet är måttat efter mina tunna handleder. Längdmässigt, formmässigt och till och med hålen. Kikar du noga på förra bilden så ser du att det bara är två hål.

Tackar! Skall genast kika in på sidan.
 
Topp