• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Planet ocean 8500 ägare se hit, har en fråga >>>>>>

Chuck

Patek
2-Faktor
Ägare av dessa klockor, upplever ni att ARn är "lila" i vissa vinklar?

Hade en 2500 för några år sedan där såg man lila nyans på glaset tydligt vilket jag tyckte va lite störande.

c7bd09cc73803963d3e8aa48a86002cd.jpg
 

mega

Rolex
Spontant nej, har aldrig lagt märke till det. Har en XL och har lagt ner många vakna timmar på att titta på den. Har inget dagsljus att kontrollera med nu, men inget under vanlig inomhusbelysning iaf. Återkommer imorgon om det visar sig att jag har fel!
 

CLT

Rolex
Jag har haft både 2500 och 8500. Upplever att 2500 är mer lila, men 8500 har definitivt spår utav lila AR. Inte lika störande som på gamla, men i "rätt" ljus ser du det.
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Ja 2500 har en lätt lila ton i vissa ljus/vinklar men inget som stör mig. 8500 kan jag inte uttala mig om där emot.

image.jpg
 

Glusch

Cartier
Vridit och vänt på min 8500 som jag har på armen för tillfället och inte lyckats återskapa det lila-aktiga ljus man kan se i @Jonulfs bild. Dock befinner jag mig för tillfället endast under inomhusbelysning för tillfället. Ska försöka i dagsljus senare och återkommer om resultat.

Spontana svaret är dock nej. Har svart urtavla, om det nu skulle göra någon skillnad.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Vill man vara riktigt säker mot reflekterande AR är det helt klart Breitling som gäller. Där snackar vi absolut frånvaro av glas!
 

Glusch

Cartier
Kan ju fortsätta att konstatera vad alla andra gjort. Hade den i många olika ljus idag, allt från ljusrör till dagsbelysning och dunkel. Ansträngde mig att leta men hittade ingen lila ton alls.
 
Topp