Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Planet ocean 8500 ägare se hit, har en fråga >>>>>>

Diskussion i 'Diskussion' startad av Chuck, 12 november 2014.

1. Chuck
    Trådstartare

Chuck Friends of KS

Ägare av dessa klockor, upplever ni att ARn är "lila" i vissa vinklar?

Hade en 2500 för några år sedan där såg man lila nyans på glaset tydligt vilket jag tyckte va lite störande.

2. mega

mega Borgare

Spontant nej, har aldrig lagt märke till det. Har en XL och har lagt ner många vakna timmar på att titta på den. Har inget dagsljus att kontrollera med nu, men inget under vanlig inomhusbelysning iaf. Återkommer imorgon om det visar sig att jag har fel!

Chuck gillar detta.
  3. JesperO

JesperO Präst

Ja, letar man så kan man nog hitta en vinkel där AR blir lila.
    Har faktiskt aldrig stört mig på det.

Chuck gillar detta.
  4. Chuck
    Trådstartare

Chuck Friends of KS

Behöver man leta så känns det som om Omega numera kan maskera det bättre. Tackar!

5. cultshit

cultshit Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag har haft både 2500 och 8500. Upplever att 2500 är mer lila, men 8500 har definitivt spår utav lila AR. Inte lika störande som på gamla, men i "rätt" ljus ser du det.

6. Ninen79

Ninen79 Biskop

Från:
    Stockholm
    PO 2500 med lila ton i AR fanns på dom tidigare modellerna. På PO 8500 så ska inte det vara lila ton i AR.

7. Jonulf

Jonulf Biskop

Från:
    Stockholm
    Ja 2500 har en lätt lila ton i vissa ljus/vinklar men inget som stör mig. 8500 kan jag inte uttala mig om där emot.

image.jpg

8. David Eriksson

David Eriksson Biskop

Från:
    Stockholm
    Nope, inget som slagit mig. image.jpg

9. mega

mega Borgare

Tillägg, min PO (utan lila) är en 8500.

10. J86A

J86A Bonde

Har faktiskt inte märkt av något sådant i något ljus eller vinkel.

11. Glusch

Glusch Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Vridit och vänt på min 8500 som jag har på armen för tillfället och inte lyckats återskapa det lila-aktiga ljus man kan se i @Jonulfs bild. Dock befinner jag mig för tillfället endast under inomhusbelysning för tillfället. Ska försöka i dagsljus senare och återkommer om resultat.

Spontana svaret är dock nej. Har svart urtavla, om det nu skulle göra någon skillnad.

12. Broderjimmy

Broderjimmy Stadsbo

Från:
    Haag, NL
    Vill man vara riktigt säker mot reflekterande AR är det helt klart Breitling som gäller. Där snackar vi absolut frånvaro av glas!

13. R0B

R0B Präst

Hittar inte heller någon lila ton i min 8500

14. Chuck
    Trådstartare

Chuck Friends of KS

Tack jag är övertygad, 8500 erbjuder ingen lila ton. Har fått en en tillfällig crush på PO serien :)

15. Glusch

Glusch Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Kan ju fortsätta att konstatera vad alla andra gjort. Hade den i många olika ljus idag, allt från ljusrör till dagsbelysning och dunkel. Ansträngde mig att leta men hittade ingen lila ton alls.

Mårtenssons ur Brookfield