• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Posta bild på guldklocka

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Är eg lite anti guld klockor. Men har ändå börjat fundera i de banorna. Jag är aldrig klädd i kostym, kavaj eller annat som anses vara "fin" eller uppklädd. Jag har jeans, tshirt, skaljacka, shoftshell mm. Är jag uppklädd är det med pike tröja typ.

Vill se bilder på era guldklockor i vardagliga, icke uppklädda sammanhang för att få inspiration.

/beastie
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
För att förtydliga så ingen blir ledsen i ögat. Med att jag "eg är anti guld klockor" menar jag att jag kan uppskatta det på andra men har inte kunnat se det på mig själv.
 

Apansson

Torpare
I sin låda bara, men körde den till kortärmad skjorta och jeans idag.
image.jpg
 

chris.f

Cartier
2-Faktor
Är eg lite anti guld klockor. Men har ändå börjat fundera i de banorna. Jag är aldrig klädd i kostym, kavaj eller annat som anses vara "fin" eller uppklädd. Jag har jeans, tshirt, skaljacka, shoftshell mm. Är jag uppklädd är det med pike tröja typ.

Vill se bilder på era guldklockor i vardagliga, icke uppklädda sammanhang för att få inspiration.

/beastie

Bra fråga jag går även i guldtankar. Hur bär ni upp er guldklocka?
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Måste. Skaffa. Guld.
Aurum, den där tavlan är helt sjuk. Om du säljer den hoppas jag att det blir till någon som fortsätter posta bilder på den, jag kan inte se mig mätt på den!

Svärfar vevade med en Longines Flagship helguldare "mysko jubileumsmodell" med länk sist vi sågs. Oburen, all plast kvar. Gubben hade glömt att han köpt in den till och med. Ska sno den. Säger jag nu, salongsberusad på ett hotell i Kramfors...
 

Anti

Cartier
Jag har en Heuer 984.013, den sk. Wolf of Wall St.-klockan. Har haft den i några månader och använt den i princip varje dag, och då har jag verkligen inte varit "fint klädd" varenda dag. Skulle ändå säga att den är ganska mångsidig, även fast kanske inte folk har den uppfattningen. Var t.ex. på Malta nyligen, gick runt i flipflops, badshorts, en sunkig t-shirt OCH min Heuer hela veckan. Kändes inte konstigt alls.

Här är ett bonus-pic från den resan.

bild kopia.JPG


Och här är ett exempel på vad jag kan ha på mig en vanlig dag. Jeans och en relax-stickad tröja bara.

bild.JPG
 

Ryttaren

Rolex
Och nu har du nog fan både läckraste DD:n och Daytonan Omen. Fantastiskt!! :cigar: precis de kombinationerna om jag fick välja fritt.
 
Topp