Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Postnords chaufför KASTAR in paketen i bilen

Diskussion i 'Diskussion' startad av Weberg, 4 oktober 2016.

1. Weberg
    Trådstartare

Weberg Stadsbo

Från:
    Inte från Stockholm.
    Stroboman gillar detta.
  2. Stroboman

Stroboman Borgare

Från:
    Medelpad
    Det är väl synd att klanka på enskilda anställda, men nåt är ju uppenbarligen fel inom Postnord. Är själv uppvuxen i en ort där det tills för några år sedan fanns en postsorteringscentral. De allra flesta som jobbade där var stolta över att det klarades att sorteras x antal försändelser varje dygn med väldigt låg procent trasigt gods!

Ca 200 anställda och alla kände alla, samt att cheferna kollade med övrig personal dagligen hur arbetet fungerade. Lönerna var inte höga men personalen trivdes.
    Det känns inte som om Postnord bryr sig om vare sig kunder eller personal. Då brukar det bli ett resultat som detta. Ledningen verkar ha ett otroligt kortsiktigt tänk när det gäller resultat och personalpolitik. Vilken som helst kan förstå vart detta barkar!

Senast ändrad: 4 oktober 2016
    erolorhun, InFeFe, Weberg och 3 andra gillar detta.
  3. Maro

Maro Friends of KS

Från:
    Varberg
    t0mt3far, vonbahr, Urkvinnan och 7 andra gillar detta.
  4. Helvetia

Helvetia Friends of KS

Hos mig känns det lite tryggare då postnord bara skickar ut en avi där det står att man försökt lämna paket. Händer varenda gång vilket är lustigt när man vet att jag eller sambon varit hemma vid varje tillfälle. Sen kan man lugnt hämta sitt paket på ett så säkert sätt man tycker är lämpligt.

Postnord är ett skämt

Highvalley och JLW gillar detta.
  5. BOTL

BOTL Friends of KS

Från:
    Gefle
    Fått flera paket stula av Postnord, resulterat i att jag filmar när varje försändelse läggs i lådan. Så är det när man inte behöver stå till svars ekonomiskt för vanliga försändelser. Och hur bra du än packar hittar den på nåt svepskäl till varför den borde packats bättre.

6. rillesnille

rillesnille Borgare

Från:
    Norrort
    Riktigt as, man få hoppas att det inte är praxis..

JLW, paradis och BOTL gillar detta.
  7. JayLar

JayLar Borgare

Jubelidioter finns det inom alla verksamheter. Uppsträckning och andra arbetsuppgifter (gärna något riktigt tråkigt) är mitt förslag.

Weberg och Erik.W gillar detta.
  8. sherwan

sherwan Präst

Från:
    Stockholm
    Fick ett paket ifrån Holland häromdagen.
    Hål på båda sidorna som om de hade gröpt ur ett handtag...
    När ja såg paketet kändes det i hjärtat, cigarrer som skickats genom Europa.
    Inget var skadat men hålen va så stora att de lätt hade kunnat ramlat ut ifrån boxen.
    Känns som alla speditörer har blivit sämre o sämre för varje år.

Erik.W gillar detta.
  9. FrankyFourFingers

FrankyFourFingers Präst

Från:
    Marseille
    Standard bland de flesta speditörer tyvärr. Man får köra några extra lager bubbelplast eller använda budfirma.

Weberg gillar detta.
  10. MånsT

MånsT Biskop

Hur kan man dessutom vara så pass korkad att jobba utomhus och inbilla sig att ingen ser man vad pysslar med? 99,9% har dessutom en telefon med kamera så det finns liksom inga ursäkter.

Weberg, rillesnille och Stroboman gillar detta.
  11. SurTratten

SurTratten Bonde

Från:
    Stockholm
    Med risk att låta som en 200 år gammal stofil så tror jag detta beror på att stoltheten i att jobba med "skitjobb" har minskat rätt radikalt på senare år... Körde själv budbil under några månader för en massa år sen, och inte fan var det ett roligt jobb men det gav mig tillräckligt med flis för att ha tak över huvudet och mat på bordet.

krämbulle, Stroboman, Freddie L och 3 andra gillar detta.
  12. RosaCasio

RosaCasio Stadsbo

Från:
    Malmö
    Hur kan man inte klanka ner på den enskilda idioten i detta fall? 5000 postnord-anställda gör inte så här utan denna person som har fått nått sorts bryt. En normal person hade klagat på lastbryggans höjd först till chefen och sen kanske till facket som hade fått ingripa.
    Nej jag jobbar inte på Postnord men inom samma bransch.

13. MånsT

MånsT Biskop

Bra poäng, jag jobbar också i liknande bransch och den lastbryggan är åt helvete för hög.

14. Stroboman

Stroboman Borgare

Från:
    Medelpad
    Klart att personen beter sig blåidiotiskt! Tänkte bara att när man klagat tillräckligt många ggr så ledsnar man och får ett totalbryt! Jag har fått en känsla av att hela organisationen har krackelerat totalt. Ingen lyssnar på fotfolket och det slutar med total anarki!
    För övrigt är lastbryggan åt helvete missanpassad för ändamålet!

15. JLW

JLW Friends of KS

Från:
    首都
    Tyvärr är det "standard", har sett både Posten, DHL och UPS mfl. passera utanför utan att ens gå mot porten. Oftast för att de inte har fått portkoden som jag meddelat till avsändaren så det förstår jag. Men att de måste åka dit för att det ska synas i färdskrivaren är bara larvigt. Och tittar man på det i miljösynpunkt så blir det en hel del extra mil och köbildning varje dag i städerna :meh:

Jag jobbar nära en lastkaj, kan säga att det är oftare än sällan som paket hanteras så. Av alla de kända logistikfirmorna.

Packa överjävligt bra om ni måste skicka är mitt tips!

rillesnille, Stroboman, sherwan och 1 annan gillar detta.
  16. SurTratten

SurTratten Bonde

Från:
    Stockholm
    Kan dela en anekdot från den tiden förresten.
    Fick en körning från en förort till något slags kulturellt institut inne i stan. Var en projektor modell större som skulle skjutsas, mannen som lämnade ut den från hämtningsstället berättade att den var värd "sjusiffrigt belopp som inte börjar på en etta..." Har nog aldrig clinchat ihop skitan så hårt och så länge som den gången :)

Kvisten, Cliff, sherwan och 1 annan gillar detta.
  17. MånsT

MånsT Biskop

Givetvis, han beter sig till och med oacceptabelt.

Stroboman gillar detta.
  18. JLW

JLW Friends of KS

Från:
    首都
    De va andra värderingar och nivåer av respekt på "den tiden" :shifty:

SurTratten, Stroboman och MånsT gillar detta.
  19. SurTratten

SurTratten Bonde

Från:
    Stockholm
    Och ändå är det mindre än tio år sedan :p

JLW gillar detta.
  20. sherwan

sherwan Präst

Från:
    Stockholm
    Läste häromdagen om ett företag som började skicka cyklarna i boxar som ser ut som det är en Lcd tv skärmar, fusk printad på sidan av lådan.
    Skadorna sjönk med 95+%

Mforce, Triumf, yonsson och 4 andra gillar detta.
  21. rillesnille

rillesnille Borgare

Från:
    Norrort
    Skrämmande, tror du det gäller även paket märkta Fragile etc.?

22. MånsT

MånsT Biskop

Smart tänkt men att det ska behövas är skrämmande.

sherwan och rillesnille gillar detta.
  23. Sorubim

Sorubim Biskop

Obligatoriskt i såna här trådar...

Josef B, J86A, Stein och 5 andra gillar detta.
  24. månljus

månljus Borgare

Från:
    Stockholm
    Postnord är så trötta. Senast jag hade att göra med dom så skickade dom inte ut någon avi när jag väntade på ett paket. Slutade med att dom skickade tillbaka det till företaget som jag hade beställt ifrån. Har gått över en månad nu sen köpet. Hade haft det inom en vecka om dom hade löst sina grejer.

25. alfgren

alfgren Biskop

Att det skulle vara bättre förr kan vi nog glömma. En stor anledning till fler klagomål jämfört med "förr" är att det skickas enormt mycket mer paket direkt till konsumenter numera.

För över 20 år sedan praktiserade jag på en postsorteringscentral och jag lovar att det kastades rätt bra på den tiden också. Sorteringen gick (numera är mkt automatiskt) till så att man hade 10st stora korgar man kastade ner paketen i från ett band som matade fram nya paket hela tiden. Avståndet var lätt 3-4 meter...

JLW gillar detta.
  26. JLW

JLW Friends of KS

Från:
    首都
    Det vågar jag inte svara på, en kollega som jobbade på Posten när det hette Posten har berättat historier om hur kollegor hanterar just de paketen extra illa.

Men det är nog på individnivå allting, finns alltid folk som svinar sig i alla branscher. Klart att inte alla kastar paket men det verkar förekomma för ofta för att jag skulle sova gott när ett paket är under leverans:rage:

rillesnille gillar detta.
  27. månljus

månljus Borgare

Från:
    Stockholm
    Detta gör dom inte direkt mer populära i folks ögon. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23647164.ab

Edit: för att jag inte ska verka likt kvällspressen, att man måste klicka på artikeln för att få info. Handlar om Tommy som får sparken efter 40 år som brevbärare på samma ort. Han får sparken pga att han saknar körkort. Vilket han inte kan ta då han har epilepsi. Två år kvar till pensionen som han har blivit lovad.

28. Triumf

Triumf Borgare

Jag postade i en annan tråd om samma kille, men måste dela med mig igen :p då samma kille flera dagar i rad ställde sig på så otroligt korkade ställen för att, då i somras när det var så stort; spela Pokémon. I arbetskläder i DHL-bil, rökandes. Jag hade god lust att dra iväg ett mail till företaget men hittade ingen bra adress på deras sida så det blev inte av.
    Men han parkerade som en idiot, stoppade upp trafiken, gångtrafikanter, och stod så i typ 30-60 min. I flera dagar. Bilar & bussar tutade, han sket helt i det.
    IMG_5219.JPG
    IMG_5220.JPG
    IMG_5199.PNG

Så om ni fick vänta extra länge på paket i somras vet ni vad det beror på.
    Gotta catch 'em all!

Josef B, alfgren, Urkvinnan och 5 andra gillar detta.
  29. SurTratten

SurTratten Bonde

Från:
    Stockholm
    Haha snudd på taxiklass på dom där parkeringarna :)

Triumf gillar detta.
  30. Triumf

Triumf Borgare

Här hade han ändå kört upp lite på trottoaren. Det gjorde han inte först utan stod och blockerade helt tills han blev tutad på. På denna bild är det inte så mkt trafik men bara en knapp timme innan var det kaos där. Inget han verkade berörd av.. :rage:

Mårtenssons ur Brookfield