• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Prefekta studentklockan?

Kugghjul

Panerai
Syftade mer på studentlivet med fester etc. Dykare brukar ju generellt enligt mig bara bli bättre med lite battlescars, känns som att det finns risk med ett mer dressat ur som OP 39 att man kan bli rädd att använda den pga risk för skador/repor. Men är ju ändå ett stålur så lär ju tåla iallafall en del.

Tack för tipset Kugghjul, ska nog dock inte vara några problem med det då linjen är såpass bred.
Hej!

Det handlar inte om vilken linje / program du läser, det handlar om huruvida en viss eventuell arbetsgivare över huvud taget rekryterar från en viss högskola el uni. Om du har bra betyg och höga framtidsambitioner kan detta vara något att tänka på - du är tyvärr körd från början om du väljer fel. Många tänker inte på detta, jag ville bara nämna det för dig! Lycka till!
 

Nordlander

Breitling
Hej!

Det handlar inte om vilken linje / program du läser, det handlar om huruvida en viss eventuell arbetsgivare över huvud taget rekryterar från en viss högskola el uni. Om du har bra betyg och höga framtidsambitioner kan detta vara något att tänka på - du är tyvärr körd från början om du väljer fel. Många tänker inte på detta, jag ville bara nämna det för dig! Lycka till!

Vilka arbetsgivare menar du endast rekryterar från ett visst lärosäte? Min känsla är att det snarare är baserat på anställande chef, som gärna plockar in någon får en linje/skola de själva gått och att det därmed kan bli övervikt åt ett visst håll. Sen är det klart att det till exempel blir mycket Chalmersdominans på exempelvis Volvo pga den geografiska situationen och Volvos närvaro på skolan. Själv läste jag Industriell Ekonomi i Linköping och har aldrig efteråt känt att jag "valde bort" arbetsgivare redan vid skolstarten.
 
Vilka arbetsgivare menar du endast rekryterar från ett visst lärosäte? Min känsla är att det snarare är baserat på anställande chef, som gärna plockar in någon får en linje/skola de själva gått och att det därmed kan bli övervikt åt ett visst håll. Sen är det klart att det till exempel blir mycket Chalmersdominans på exempelvis Volvo pga den geografiska situationen och Volvos närvaro på skolan. Själv läste jag Industriell Ekonomi i Linköping och har aldrig efteråt känt att jag "valde bort" arbetsgivare redan vid skolstarten.

Jag skulle tro att Linköping tillsammans med KTH och Chalmers tillhör de "universiella alternativen". Mindre lokala högskolor har nog sämre möjligheter i allmänhet på vissa ställen.
 

Kugghjul

Panerai
Vilka arbetsgivare menar du endast rekryterar från ett visst lärosäte? Min känsla är att det snarare är baserat på anställande chef, som gärna plockar in någon får en linje/skola de själva gått och att det därmed kan bli övervikt åt ett visst håll. Sen är det klart att det till exempel blir mycket Chalmersdominans på exempelvis Volvo pga den geografiska situationen och Volvos närvaro på skolan. Själv läste jag Industriell Ekonomi i Linköping och har aldrig efteråt känt att jag "valde bort" arbetsgivare redan vid skolstarten.
I på LiTH öppnar ju många dörrar, men Handels kan i vissa fall vara ännu bättre för vissa typer av jobb. Ett bra val, även om det kanske finns ännu bättre om man redan från början vet att man vill inrikta sig på tex fastigheter eller juridik

Jag skulle tro att Linköping tillsammans med KTH och Chalmers tillhör de "universiella alternativen". Mindre lokala högskolor har nog sämre möjligheter i allmänhet på vissa ställen.
Precis. Därför var ett tungt LiTH-program kanske inte ett så bra exempel på "ickeupplevda stängda dörrar" såsom motexempel av min tes. Den snarare bekräftar den.

Det hade ju varit fräckt om killen som är styrelseordförande för både Volvo OCH BP gått på Högskolan i Gävle, men så råkar ju inte vara fallet.

På tal om sånt här corporate hero fåneri, hörde ni veckans VD-kommentar? SEB:s VD rekommenderade (via agendadrivande journalist) sina kunder som var missnöjda med sin avkastning, men sura på hur mycket pengar banken tjänade, att köpa aktier i banken!
 

Mauritz

Rolex
Vill man sticka ut så.
PAM024, ser man inte på var mans arm.
Tät 300m borde räcka för tentor.
IMG_2327.JPG
 

TCB

Cartier
Beror givetvis på budget. Seiko är ett bra val. Har du ork med lite till så får man mycket för pengarna när man siktar in sig på Omega.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bränn alla pengar man har på en klocka innan man börjar studera. Alla studenter jag stött på säger att dem har kasst med para.

Så mitt tips är: köp det du har råd med och låna gärna några lappar ifrån nära och kära för att komma upp ännu ett snäpp.
Eller köp en mc när du börjar plugga så du har något att göra med all fritid, det gjorde jag. :)
 
Topp