• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Present till en som fyller 30...

Hej!
Jag skulle behöva tips på en klocka att handla till min sambo som fyller 30 år i juni.
Hon gillar även större klockor så klockor för män kan ändå funka.

Budgeten är mellan 6-10 000 kr vilket inte är så mycket i klockvärlden men om man köper begagnat kanske det räcker till något "finare" än tissot eller certina? Har letat efter en i still med denna (http://www.uret.se/omega-seamaster-diver-ladies-steel-black-dial-p-8820.html) på 2:a handsmarknaden men inte funnit någon.

Tack på förhand
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Omega seamster mid size.
Gav en till min fru...
AOmega1-1.jpg
 

fredtiger

Cartier
Lägg till 2 Tkr och kolla på begagnad/vintage Rolex OP 1500! En grym klocka på tjejer (och killar med mindre handleder). Dålig bild och med fel länk, men ger en fingervisning.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    178.4 KB · Visningar: 111
Här är en lite äldre modell som är såld nu och den gick för ca 9000 kr om jag inte minns fel. Riktigt fin, tror den var på 39 mm. Har tyvärr inget wristshot, får se om hon går med på lite fotografering senare ikväll :) Annars kan jag säja att den ser för jäkla bra ut på hennes handled.
 
Här är en lite äldre modell som är såld nu och den gick för ca 9000 kr om jag inte minns fel. Riktigt fin, tror den var på 39 mm. Har tyvärr inget wristshot, får se om hon går med på lite fotografering senare ikväll :) Annars kan jag säja att den ser för jäkla bra ut på hennes handled.

Tack så mycket! Skall hålla ögonen öppna!
 
Måste säga, tack för alla snabba svar! Vilket fantastiskt forum! Tog bara en chansning att regga mig här och fråga. Känns som om jag kommer kunna hitta en passande klocka om jag har tur.
 

Daniel J

Omega
Speedmaster pro kan funka, på något snyggt läder kanske? Manuell dock.


Seamaster diver 300 quartz kanske?
41mm

"Herrutseendet" går att trolla bort med byte av armband.
 

Jens

Greedo
Släng upp en köpesannons i köp/sälj-delen på forumet och se vad du får för erbjudanden.
Du kommer säkert få flera bra förslag!



J
 
Topp