• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Present till flickvän

Pälle

Cartier
Pledge Member
Min flickvän har länge pratat om att hon vill ha en stålklocka med vit tavla på mesh och istället för att köpa någon tråkig modeklocka så tänkte jag istället att man kan köpa en äldre Omega eller liknande och slänga på ett mesh.
Det ända jag kommer på är typ en seamster eller genéve men jag skulle gärna ta emot tips på liknande klockar till en billig peng typ 2-3 k
något i den här stilen hade jag tänk, någon som har några bra tips?

tack på förhand

vintage_on-mesh_800x600.jpg

bild lånad från www
 

Goose

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Vintage är coolt och trevligt, men av egen erfarenhet ska du kanske backa upp den med något mer lättsmält. Föreslagna Knut Gadd är fin. Eller så kör du på någon Skagen.
skw2402.jpg


Bild från Intranätet.
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Hon är väl inte jätte intresserad utan mer att jag tjatar hål i huvudet på henne :) det är väl egentligen jag som skulle tycka att det va roligare om hon hade en vintage Omega eller liknande :)
om du köper en vintage klocka så kanske hon blir intresserad, det var så jag blev fast i träsket, allt startade med en vintage certina från -69
 

Goose

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Hon är väl inte jätte intresserad utan mer att jag tjatar hål i huvudet på henne :) det är väl egentligen jag som skulle tycka att det va roligare om hon hade en vintage Omega eller liknande :)
Har varit i en liknande situation. Köpte en trevlig automatare till frugan. Kommer inte ihåg märket men den var snygg och hon gillade den. Men... den stannade ju när man inte använde den och efter en kort tid låg den konstant oanvänd. Numera köper jag bara kvartare till henne.
 

Pälle

Cartier
Pledge Member
Har varit i en liknande situation. Köpte en trevlig automatare till frugan. Kommer inte ihåg märket men den var snygg och hon gillade den. Men... den stannade ju när man inte använde den och efter en kort tid låg den konstant oanvänd. Numera köper jag bara kvartare till henne.
haha den tanken slog mig faktiskt också att hon kanske tröttnar på att dra upp den! en kvartsare hade ju varit bättre men hittar inget jag riktigt gillar..
 
Topp