• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Presentation – min graal – många bilder

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Stort grattis till en grym klassiker!
Härligt inlägg med massor av bonuspoäng för referenser till "Le Grand Bleu", en av de bästa filmerna någonsin:)
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Kul att se, och läsa. Gillar din definition av graal; i många fall är det en klocka man inte har råd med men jag gillar din definition bra mycket bättre.
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Grattis! Skönt att läsa att du inte dröjer till efter resan för att posta din story utan attackerar direkt! =)
Även intressant att se hur du definierar Graal, generellt brukar det vara enormt dyra klockor =)
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Faktiskt samma film som gjorde att jag också blev jäkligt sugen på en.
Trevlig story och grattis till Enzon. Min aäger hej (ej titan dock).
20140824_194728.jpg
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Bra köpt! Verkar vara en perfekt patina på den.:)
(Nån gång ska jag också få tummen ur och köpa mig en Aqualand.)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Hej,
Det finns olika definitioner av graal inom klockvärlden. Det kan vara en ovanlig modell, sällsynt, limited edition, dyr, ja listan går att göra lång. Flera KS-vänner har gjort fantastiska paketöppningar senaste tiden, min graal är av en liten annan karaktär.

Det hela började i samband med filmen Le Grand Bleu eller Det Stora Blå som den heter på svenska. Flera av er känner säkert till Luc Besson’s film om fridykarna Jaques Mayol och hans rival Enzo Moliniari. Filmen påverkade mig väldigt mycket och jag började bland annat intressera mig för dykning tack vare filmen.

När klockintresset senare började på allvar så var förstås dykarur i fokus, idag finns bland annat Rolex Submariner, Seiko SBDC001, Aqualand JP2000-08E och Aqualand JP2004-07E i samlingen.

Min graal är den unika och Citizen Aqualand C028 i titan, även kallad Enzo tack vare att karaktären i filmen, spelad av Jean Reno, bar klockan och fick kultstatus.

Jag fick äran att köpa denna Enzo av trevliga @theargonaut . Klockan är från 1989 och i härligt skick med helt perfekt patina och vridringen har helt rätt blekning. Den håller tiden precis som en quartzare ska göra, och sitter lätt och bekvämt på handleden tack vare titanet.

Jag fick klockan samma dag som jag reste till Los Angeles, så jag passar på att göra en presentationen härifrån.

Jag så fantastiskt nöjd med min Enzo. Det här är en keeper!

Bilder från filmen Le Grand Bleu
Screen Shot 2015-11-13 at 01.47.55.png

Screen Shot 2015-11-13 at 01.32.31.png

Screen Shot 2015-11-13 at 03.11.03.png


Mäktig inflygning till Los Angeles
IMG_1552.JPG


Gryning i Santa Monica i fredags med bildkavalkad på Enzo
IMG_0125.JPG

IMG_1572.JPG


IMG_1574.JPG

IMG_1575.JPG

IMG_1578.JPG

IMG_1580.JPG

IMG_1582.JPG

IMG_1584.JPG

IMG_1585.JPG


FullSizeRender-2 copy 2.jpg


The wristshot
FullSizeRender-2 copy 3.jpg


I torsdags tog vi en premiärlunch tillsammans på legendariska Chateau Marmont
6D36999C-39B3-4BA8-BDB9-B0744834F118.JPG

IMG_1564.JPG

FullSizeRender-2 copy 5.jpg


Tack!
Det här gillar jag och jag minns filmen. Grattis och behåll den nu, precis som känslan till inköpet.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Har missat tråden tidigare så jag får väl säga grattis i efterskott! Roligt med en annorlunda klocka som graal och historien bakom detta. Ser riktigt trevlig ut!
 

JohanTitan

Breitling
Hej,
Det finns olika definitioner av graal inom klockvärlden. Det kan vara en ovanlig modell, sällsynt, limited edition, dyr, ja listan går att göra lång. Flera KS-vänner har gjort fantastiska paketöppningar senaste tiden, min graal är av en liten annan karaktär.

Det hela började i samband med filmen Le Grand Bleu eller Det Stora Blå som den heter på svenska. Flera av er känner säkert till Luc Besson’s film om fridykarna Jaques Mayol och hans rival Enzo Moliniari. Filmen påverkade mig väldigt mycket och jag började bland annat intressera mig för dykning tack vare filmen.

När klockintresset senare började på allvar så var förstås dykarur i fokus, idag finns bland annat Rolex Submariner, Seiko SBDC001, Aqualand JP2000-08E och Aqualand JP2004-07E i samlingen.

Min graal är den unika och Citizen Aqualand C028 i titan, även kallad Enzo tack vare att karaktären i filmen, spelad av Jean Reno, bar klockan och fick kultstatus.

Jag fick äran att köpa denna Enzo av trevliga @theargonaut . Klockan är från 1989 och i härligt skick med helt perfekt patina och vridringen har helt rätt blekning. Den håller tiden precis som en quartzare ska göra, och sitter lätt och bekvämt på handleden tack vare titanet.

Jag fick klockan samma dag som jag reste till Los Angeles, så jag passar på att göra en presentationen härifrån.

Jag så fantastiskt nöjd med min Enzo. Det här är en keeper!

Bilder från filmen Le Grand Bleu
Screen Shot 2015-11-13 at 01.47.55.png

Screen Shot 2015-11-13 at 01.32.31.png

Screen Shot 2015-11-13 at 03.11.03.png


Mäktig inflygning till Los Angeles
IMG_1552.JPG


Gryning i Santa Monica i fredags med bildkavalkad på Enzo
IMG_0125.JPG

IMG_1572.JPG


IMG_1574.JPG

IMG_1575.JPG

IMG_1578.JPG

IMG_1580.JPG

IMG_1582.JPG

IMG_1584.JPG

IMG_1585.JPG


FullSizeRender-2 copy 2.jpg


The wristshot
FullSizeRender-2 copy 3.jpg


I torsdags tog vi en premiärlunch tillsammans på legendariska Chateau Marmont
6D36999C-39B3-4BA8-BDB9-B0744834F118.JPG

IMG_1564.JPG

FullSizeRender-2 copy 5.jpg


Tack!
Grattis. Otroligt härlig tråd.
Håller med om att detta är kul läsning.
Har själv en sådan i titan som jag haft sedan 1988 eller 1989 och är EXTREMT nöjd med den. Den har hängt med på ALLT sedan jag köpte den och ALDRIG svikit. Många dyra serviceresor nere i Europa men värt varje krona. Har varit med mig hela vägen fram till 2008 då jag inte kunde hitta någon som kunde laga klockan. Reser en del och frågat runt men det ser kört ut. Tänkt och köpa en "vanlig" modell och byta ut delar men titanvarianten är unik säger de?! Någon som vet om man kan få hjälp att få liv i den?
 

Greven

Audemars
Håller med om att detta är kul läsning.
Har själv en sådan i titan som jag haft sedan 1988 eller 1989 och är EXTREMT nöjd med den. Den har hängt med på ALLT sedan jag köpte den och ALDRIG svikit. Många dyra serviceresor nere i Europa men värt varje krona. Har varit med mig hela vägen fram till 2008 då jag inte kunde hitta någon som kunde laga klockan. Reser en del och frågat runt men det ser kört ut. Tänkt och köpa en "vanlig" modell och byta ut delar men titanvarianten är unik säger de?! Någon som vet om man kan få hjälp att få liv i den?
Kul att du gillade läsningen!

Fantastiskt att du haft din titan-Enzo sedan slutet av 80-talet! Det borde inte vara kört, finns enorm kunskap på forumet och säkert någon som vet vart man kan vända sig för hjälp. Ping @theargonaut som är en av flera Aqualand-experter på forumet. Kolla även i Citizen's Aqualand-tråden, där hänger många Aqualand-nördar.

Grattis också till ditt första inlägg! Hedrad över att det första inlägget blev i den tråd som jag startade.
 

JohanTitan

Breitling
Kul att du gillade läsningen!

Fantastiskt att du haft din titan-Enzo sedan slutet av 80-talet! Det borde inte vara kört, finns enorm kunskap på forumet och säkert någon som vet vart man kan vända sig för hjälp. Ping @theargonaut som är en av flera Aqualand-experter på forumet. Kolla även i Citizen's Aqualand-tråden, där hänger många Aqualand-nördar.

Grattis också till ditt första inlägg! Hedrad över att det första inlägget blev i den tråd som jag startade.
=)
Såg klockan i ett skyltfönster på Kungsgatan och kände direkt att detta var klockan för mig. Efter en veckas HÅRD förhandling med pappa blev jag stolt ägare av klockan.
 
Topp