240snusit
Silver
- Pris
- 12345
- Returpolicy
- En hederssak - skulle det uppstå problem så hör av dig så ska jag göra mitt bästa för att lösa det.
- Bilder Skickat
- Ja
Från vänster till höger:
1. 17mm Tropic Star. I använt men gott skick; väldigt mjukt och följsamt. 450kr SÅLT
2. 19mm Tropic Star. I NOS skick; köptes från gammalt urmakeri lager och ej använt av mig. 650kr SÅLD
3. JB Champion mesh med lås. 23mm - kan filas ned till 20mm. Längd med minsta mikrojusteringen: 15,7cm. I ej nedfilat NOS skick - köptes från gammalt urmakeri lager och ej använt av mig. Väldigt mjukt och följsamt, riktigt hög kvalitet.
4. "Sliding mesh" länk, troligen Tysktillverkad på 50-talet. 19mm. Justerbar längd. I NOS skick - köptes från gammalt urmakeri lager och ej använt av mig. Kromplatterad; så ej rekommenderad till nickelallergiker.
5. West End Watch Co NSA. 18mm. Längd: 16,3cm. Har "G" inristat på låset, annars i använt vintage skick. 450kr SÅLD
6. Rado guldplatterad NSA. 18mm. Längd: 14,8cm. Guldplatteringen har släppt en del på insidan (se separat bild nedan), annars i använt vintage skick.
7. Certina NSA, curved ends. 18mm. Längd: 14,5cm. Ändlänkarna är ej original - i använt vintage skick. 450kr SÅLD
8. Svensktillverkad Silverlänk, troligen 40-50tal. 17mm. Längd: 16,4cm. I solid silver - troligtvis 830, den är märkt endast med "S" för silver och kattfotmärke. Vikt: 36 gram. Bär spår av lätt användning och patina på silvret.
9. Henry & Cie HC55 flex "Oyster". 16mm. Längd: 14,9cm. Köptes i NOS skick av mig och använt ett fåtal gånger, har swirls och microscratches från förvaring under åren. 150kr SÅLD
10. Fleurus tysktillverkad mesh. 22mm. I NOS skick från gammalt urmakerilager. Justerbar längd. 50kr.
11-15 Fisher tysktillverkad mesh. 20mm. Justerbar längd. I NOS skick från gammalt urmakeri lager - riktigt bra kvalitet för pengarna. 50kr styck. Ett sålt.
Närbilder:
Alla band/länkar kan hämtas upp i Stockholmsområdet, alternativt skickas med valfritt fraktsätt på köparens bekostnad. Försäljning är prioriterat denna gång, men jag kan absolut överväga byten mot kvalitativa vintagelänkar i 10-20mm. Jag är öppen för deals och paketpriser.
Tack KS för annonsplats och grymt forum!
Senast ändrad: