• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad *Prisbump 4* Tudor BB58, Baltic Aquascaphe, Unimatic, Brew, Timex GMT

Kjellhoften

Cartier
2-Faktor
Pris
8000
Returpolicy
Enligt ö. k.
Bilder Skickat
  1. Ja
Tjena! Har lite klockor som inte får så mycket handledstid så tänkte att dom ska få hitta nya lyckliga ägare :). Klockorna finns i Stockholm och gör helst affären f2f.


Tudor Black Bay 58 - Blå - TILLBAKADRAGEN
År: December 2021
Fullset med box och papper, köpt på Nymans Ur.
Sparsamt använd med lite scratches och hairlines (se bilder nedan)
Länk

Beskrivning:
Förutom länken så kommer klockan med Tudors Blue Fabric Strap, ett Jubilee armband från Uncle Seiko gjort för BB58 samt ett blått gummiband. Tillsammans gör detta att du kan få precis den look du vill på klockan! Ett vanligt problem för folk med BB58 länken är att den är svår att få till en bra passform på då den bara har 3 micro adjustment-hål. Här följer det därför med en "half-link" (köpt från Uncle Seiko) som gör att du kan få klockan att sitta perfekt om du är en av dom där originallänken inte passar som handen i handsken (eller bara jävligt kräsen som mig hehe). Har själv inte hunnit använda halvlänken då jag kört den på Jubilee-länken sen den kom.

Pris: 38.000kr Tillbakadragen

---

Baltic Aquascaphe Dual-Crown - Blå SÅLD
År: December 2021
Fullset med box och papper, köpt på Baltic-Watches.com
Sparsamt använt, mest på gummibandet. (Se bilder nedan)
Länk

Beskrivning:
En mycket fin Baltic Aquascaphe Dual-Crown från det omskrivna "boutique"-märket Baltic från Frankrike som ofta säljer slut snabbt vid deras nysläpp. Har mest använt den på gummibandet men har även deras Beads of Rice länk (ingår i köpet) som jag beställde i efterhand (kommer i ett snyggt fodral med verktyg för att byta ut gummibandet, själva BoR-länken har quick release så inget verktyg behövs där).

Pris: 8.500kr 7400kr 7100kr 5500kr

---

Unimatic U1S-MP Limited Edition
År: April 2022
Fullset med box och papper, köpt på Hodinkee
Knappt använd, kan inte hitta något synligt slitage.
Länk

Beskrivning:
En cool och annorlunda dykare från italienska Unimatic som för prislappen lyckas hålla nere dimensionerna för en klocka med WR på 300m till 11.6mm tjocklek i ett 40mm case. Kommer med ett gummiband och ett seatbelt-nato i en snygg box.

Pris: 11.000kr 9.500kr 8.900kr 8.400kr 8000kr

---

Brew Retromatic - Green - SÅLD
År: Hösten 2021
Fullset med box och alla tillbehör, köpt via Klocksnack och jag är andra ägaren.
Endast ett litet märke på länken annars i väldigt fint skick!
Länk

Beskrivning:
Även här en klocka från ett mindre men hajpat märke från USA som gör klockor inspirerade av espresso-maskiner. Säljer ofta slut direkt och denna går för tillfället inte att köpa via deras sajt. Hade inte frugan tyckt den var så ful hade jag definitivt haft kvar den, väldigt unik look!

Pris: 4.000kr 3700kr 3500kr 3200kr

---

Timex Q GMT Quartz - SÅLD
År: Maj 2022
Fullset med box och tillbehör
Endast använd vid ett tillfälle
Länk

Beskrivning:
Föll för hajpen ännu en gång och klickade hem denna GMT-klocka från Timex som sålde slut första dagen och verkar fortfarande vara svår att få tag på. Endast använd vid ett tillfälle och är en snygg klocka för pengarna med ny typ av länk jämfört med de tidigare Q Timex-klockorna.

Pris: 2.500kr 1900kr 1750kr

---

---BILDER---

Alla boxar samlade:
IMG_2312.jpeg


BB58:
IMG_2309.JPG

IMG_2296.jpeg

IMG_2297.jpeg

IMG_2298.jpeg

IMG_2294.jpeg


Baltic:
IMG_2283.jpeg

IMG_2305.JPG

IMG_2286.jpeg


Unimatic:
IMG_2290.jpeg

D449DFFE-81DE-4834-8876-8453F15FB27B.jpg


Brew:
IMG_2308.JPG

IMG_2306.JPG

IMG_2301.jpeg


Timex:
IMG_2310.JPG

IMG_2311.JPG


Det är bara att skicka frågor så svarar jag så fort jag kan!

Mvh,
Kjellhoften
 
Senast ändrad:
Topp