• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Priser på att återställa boett till originalskick?

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är just där jag förvånades av mig själv. Jag kan ta den lätta vägen och hänvisa till min titel "Mr Twotimer" :)

Eller så är det som Boris Balkan sa, - beroende på vad för klocka det handlar om: dykare gör sig bra med lite repor på boetten medans en mer dressingare är finare i mera mint-condition..:)

Den är vintage. Vintage ska ha lite karaktär, inte mycket, men lite, vilket din har.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Jag är emot! Man kan aldrig vara säker, eller garantera något vad det gäller "kommande" försäljningar. Original är original. Coolt att man kan dock.
 
  • Like
Reactions: par

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Vad är original. Min SUB från 1986 har ny urtavla och ringinlägg. Är den original?
Original som i original "rätt" och äkta delar. Ja. Original som i orörd. Nej. Jag är medveten om att det inte är svart eller vitt. Och att gränsdragningarna ibland kan vara både hårfina och motsägelsefulla. Men vissa saker tycker jag är över gränsen. Detta är en sådan.
 

Boris Balkan

Fark you!
...gränsdragningarna ibland kan vara både hårfina och motsägelsefulla. Men vissa saker tycker jag är över gränsen. Detta är en sådan.

Håller med men personligen lägger jag ribban vid att urverk och boett ska höra ihop. Men så är urtavlor med T ex röd text och sönderfallande brun tritium inget som jag skulle betala extra för.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Håller med men personligen lägger jag ribban vid att urverk och boett ska höra ihop. Men så är urtavlor med T ex röd text och sönderfallande brun tritium inget som jag skulle betala extra för.

Det beror ju lite på vad man är ute efter. Vid headonly räcker det med boett och urverk. Men vid fullset hur är det då med box cert länk tags ankare osv osv. Är det ok med hop-plock så länge allt är äkta?

Frågar inte för att vara spydig. Har en genuin undran, hurvida folk delar min uppfattning.
 

10past10

Omega
Det är just där jag förvånades av mig själv. Jag kan ta den lätta vägen och hänvisa till min titel "Mr Twotimer" :)

Nja, asså inte helt glasklart vad du menar - om jag skall vara ärlig. Som du rimligtvis vet så är en Twotimer per defenition en person som ligger med, eller dejtar, två olika personer samtidigt (utan deras respektive vetskap om varandra).
 

_jonte

Patek
Det är bara en tanke, 95% blir det inget av det. det bara små, små jack vid hornen. Obetydligt egentligen.

d8d0PTM.jpg
Tror du kommer långt med endast en finpolering på den där. Mycket tveksamt om lasersvetsning behövs då den är så lite polerad och groparna är ytliga. Hör av dig via PM om du vill ha info om hur du går tillväga.
 

Helvetia

Cartier
Det är bara att sälja om du inte kan stå ut med så små skavanker. Annars får du se det som terapi. Saker och ting åldras.
 
Topp