• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad PRISSÄNKT och nya bilder: Omega Speedmaster FOIS - fullset från 2016

veor

Omega
Pris
28000
Returpolicy
Full retur om objektet ej är som beskrivet.
Bilder Skickat
  1. Ja
Prisbumpad 191005.

Min första Omega får nu vandra vidare till en ny entusiast, uttagen i mars 2016. Enligt min åsikt den bästa (icke-vintage) Speedmastern som finns: ref. 311.32.40.30.01.001. Varför står denna Speedmaster snäppet över övriga? Låt mig svara:
  • 39,7 mm diameter på boetten
  • Safirglas med antireflektiv beläggning på insidan
  • Icke-genomskinklig baksida prydd med sjöhästen
Det enda som hade kunnat göra den bättre vore en riktigt schyst metallänk, vilket överlämnas till framtida ägare. På bilderna syns ett fint och välpatinerat mockaband från svenska Kvistvik. Orginallädret följer självklart också med, och är relativt oanvänt i jämförelse.

Urverket gör cirka +3,5 sekunder per dag enligt fulmätning i Toolwatch. Kronografen nollställer sig fint mitt i tolvan. Det finns små hairlines på boetten och spännet, men inga större repor eller andra skador.

Sammanfattningsvis har klockan varit omtyckt samt välvårdad, och är därför i gott skick. Om ni har några särskilda funderingar eller fotoönskemål så hör av er, jag försöker svara snabbt på PM.

Klockan kan antingen skickas med värdefrakt och exempelvis Blocketpaketet/Payson, eller så hämtas den i Stockholm.

Intressanta byten: om ni sitter på en Rolex Explorer 214270 (Mk. 2) och vill prova en Speedmaster så hör av er!

Särskilt tack till Klocksnack för annonsplatsen!

Referenser: https://klocksnack.se/threads/veor.67321/

5.jpeg


6.jpeg

dfQR8vE.jpg

LSNq678.jpg

YnzPvs8.jpg

GahwjW0.jpg

SPNsnIZ.jpg

IUJWVd5.jpg

o6dvE9j.jpg

VQ27Nuy.jpg

2.jpeg
 

Bilagor

  • 4.jpeg
    4.jpeg
    81.8 KB · Visningar: 0
  • 1.jpeg
    1.jpeg
    122.5 KB · Visningar: 0
  • 3.jpeg
    3.jpeg
    62.4 KB · Visningar: 1
Senast ändrad:
Topp